Szukaj
Zamknij
Internet

Spellarena czyli jak połączyć szachy z Diablo?

spellarena - wieloosobowa strategia turowa.

Gdzieś w odległym uniwersum jest świat który ostał się kataklizmowi. Większość ras rozumnych zmuszona została do ucieczki pod ziemię aby przeżyć. Pradawna legenda mówi, że ten kto posiądzie moc Czarnego Serca będzie zdolny władać na powrót całą ziemią.

Potężni magowie formują swoje drużyny i penetrują świat Podmroku w nadziei na odnalezienie artefaktu. Jesteś właśnie jednym z takich magów – masz do dyspozycji swoich wojowników, którzy toczą dla Ciebie śmiertelne walki na podziemnych arenach mrocznych jaskiń. Pamiętaj jednak – nie jesteś tutaj sam. Na twój błąd czekają inni magowie i ich żądni krwi bestie…

Czas pochwalić swój ogonek jak każda dobra pliszka.

Spellarena jest grą będącą mieszanką wieloosobowej strategii turowej oraz rozgrywki RPG.

Oznacza to, że zadaniem gracza nie jest tylko walka i element zręcznościowy, ale zaplanowanie akcji i odpowiedni dobór środków ma decydujące znaczenie. W skrócie – gra zmusza do myślenia a nie do walenia po lewym przycisku myszy :) Stworzenie kilku wariantów walki przeciwko różnym przeciwnikom, możliwość zawierania sojuszy poprzez łączenie się w klany – wszystko to mamy nadzieję da graczom dużą frajdę. Powiem szczerze, że Spellarena jest przykładem gry w którą sam chciałbym zagrać a nigdy nie mogłem ponieważ nie znalazłem żadnej podobnej gry :/

Użytkownik gry będzie mógł stworzyć swój profil, wybrać (i zaznaczyć na mapie!) miejsce pochodzenia, opisać historię swojego bohatera – jednym słowem wcielić się w niego aby lepiej dopasować się do świata „Spellarena”. Silnie promowany będzie element narracji. Na forum gry będzie można podzielić się i opisać działania, motywacje i wybory postaci – wszystko bacznie będzie obserwowane przez „menadżera społecznościowego”, który będzie dbał o stymulowanie użytkowników gry.

spellarena - wieloosobowa strategia turowa.

Gra obywa się bez wsparcie wyrafinowanych kart graficznych, klientów, sterowników czy instalacji dodatkowego oprogramowania. Do rozgrywki wystarczy łącze dowolnej przepustowości (może być modem!), komputer z systemem operacyjnym (dowolny) oraz przeglądarka www z plug-inem Flash (w wersji od 6 w górę). Jednym słowem stawiamy na tych graczy, którzy nie dysponują topowym sprzętem i nie chcą na potrzeby gry rozbudowywać swoich komputerów. Silnik (engine) gry oparty jest o Flasha – nie wymaga to oprócz ściagnięcia pakietu ~ 1 MB danych żadnych dodatkowych instalacji czy też kalibracji sprzętu. Całość gry toczy się poprzez przeglądarkę www – nic nie doinstalowujesz i ściągasz dodatkowego.

Dzięki temu w Spellarena będzie można zagrać wszędzie tam gdzie sprzęt nie jest zmieniany często – w biurach, na uczelniach, kawiarenkach internetowych. Zależy nam na graczach, którzy w czasie dnia na grę przeznaczają 10-20 min swojego czasu. Jeśli ktoś uważa, że jest to mała grupa i nie warto pod nią pisać gier niech zerknie i poczyta sobie ten artykuł. Ja odnoszę wrażenie, że podział ten będzie się pogłębiał na zdecydowanie zapalonych graczy spędzających po kilkanaście godzin w tygodniu na graniu oraz na osoby grające ‚z doskoku’..

Gracz ma do dyspozycji jednostki, które posiadają unikalne cechy (Elfowie świetnie walczą łukiem, Czarnoksiężnicy rażą wrogów magicznym ogniem itd.). Zadaniem gracza jest stworzenie najlepszej drużyny i zwycięskie skonfrontowanie jej z drużynami innych graczy. Walki toczyć się będą na arenach między dwoma przeciwnikami wcielającymi się w postacie Magów a zawiadującymi swoimi drużynami. Gra będzie miała formę turnieju rozgrywanego online na całego roku.

spellarena - wieloosobowa strategia turowa.

Zmagania będzie można śledzić za pomocą strony www i rankingu. Serwis jak i sama gra od początku będzie gotowa do lokalizacji – chcemy oprócz stworzyć wersje Spellareny dla co najmniej 4 języków – angielskiego niemieckiego, francuskiego i hiszpańskiego.

Kto może stać się graczem? Każda osoba z aktywowanym kontem. Przepisy i zasady „Spellarena” są tak skonsturowane aby w turnieju mogły brać udział osoby b. młode. Ponieważ gra nie będzie epatowała przemocą nie wyznaczyliśmy dolnej granic wieku.

W świecie „Spellarena” każda wygrana walka umożliwia awans w rankingu i wzrost środków pieniężnych w postaci wirtualnej waluty. W grze będzie można kupić inne jednostki, zamienić na inne (wirtualny bazar) czy też po prostu wystawić na aukcję. Chcemy aby gracze oprócz samych zmagań na arenach również korzystali z ekonomicznych aspektów gry (no cóż – Second Life to to nie będzie, ale liczymy na zmysł handlowy naszych graczy :).

spellarena - wieloosobowa strategia turowa.

Dzięki możliwości wymiany i sprzedaży jednostek wokół samej gry, ale przede wszystkim wśród jej użytkowników wytworzy się zwarta społeczność, która będzie uczestniczyła i współtworzyła. Chcemy element społecznościowy mocno zaznaczyć i promować ponieważ nie tyle jest zgodne z trendem „łeb-dwa-zero” ale jest jedyną zdrowym podejściem – społeczność w pewnym momencie sama zaczyna zarządzać światem, tworzyć i kontrolować.

Najlepsi gracze raz do roku spotkają się i zagrają przed publicznością w ramach wielkiego finału. W czasie rozgrywek decydujących o zajęciu pierwszego miejsca będą grali z zawodnikami w jednej sali, „twarz w twarz”. Uniemożliwi to i automatycznie wyeliminuje osoby oszukujące oraz da możliwość pogłębienie relacji między samymi graczami.

Jest też wiele pomysłów na rozwój – zobaczymy jednak jak gracze ocenią pierwszy kontakt ze Spellareną i czy będą zainteresowani dalszym rozwojem tej aplikacji. Ja mam szczerą nadzieję, że tak – jako szef zespołu wiem ile włożyliśmy w ten projekt pracy, czasu i sił…

Wszystkie ilustracje pochodzą z gry i zostały przygotowane jako concept arts (c) Spellarena 2005-2006

  • medec

    ja juz mialem okazje zagrac w beta i musze przyznac, ze mnie mile zaskoczyla. co prawda gralem tylko we fragment gry – sama bitwe, ale jak na bete przystalo spodziewalem sie bledow i kiepskiej grafiki a tu… zawiodlem sie :] wszystko chodzilo i do tego bylo… ladne :) tak trzymac panowie! to bedzie cos fajnego. tak czuje…

  • krzysiek

    Brzmi nieźle, czekam z niecierpliwością. Czy jest jakiś sposób na dobranie się do bety? :)

  • @ Krzysiek – walczymy z enginem i myślę, że za miesiąc upublicznimy betę oficjalnie dla wszystkich. cierpliwosci!

  • ish

    Twojego opisu wynika, ze wlasnie takiej gry szukalem…doskonale posuniecie – brakuje na polskim rynku takiej gry. Niby mamy naszy polski CCRPG, ale to inicjatywa zapalencow…a cala reszta rynku jest zawladnieta przez niemieckie firmy, jak chocby Gameforge.

    Widze ze bede mial wreszcie mila odskocznie od Traviana :)

  • elt

    dajcie znac kiedy dokladnie rusza ta gierencja

  • Żeby nie zapeszyć – powinniśmy oddać publiczną betę na przełomie lutego i marca. Jak wszystko dobrze pójdzie podpiszemy też zaraz umowę z jednym z portali.

  • Pingback: AK74 - blog Artura Kurasińskiego (cc) 2007 » Blog Archive » Spellarena - ruszamy!()

Zapisz się do mojego newslettera

Raz w tygodniu wyślę Ci wyselekcjowane informacje ze świata: technologii, biznesu i mediów. Jeśli interesujesz się startupami, dronami, drukiem 3D, EV, VR, AI, AR, video czy bitcoinami to witaj w domu.

Obiecuję - zero spamu tylko samo "mięcho"!

Wahasz się? Dostaniesz też za darmo w PDFie komiks "Strange Years" stworzony przez Michała "Śledzia" Śledzińskiego!




Dziękuje, nie chcę