Szukaj
Zamknij

Spellarena – ruszamy!

Spellarena PvP online game

Krótko – Dziś (11 maja 2007) ruszamy z oficjalnymi i publicznymi testami startegii turowej online – Spellarena.com. Kto jest zainteresowany niech się wbija, rejestruje namawia kumpli / kumpele żeby mieć z kim zagrać i grać, przebierać i testować…

Na napuszone formułki i wzruszenie przyjdzie czas kiedy indziej. Zmęczony ciągłym tweakowaniem, wprowadzaniem tysięcy poprawek i wiecznym stanem chaos twórczego rzucam się i projekt na głęboką wodę. Postanowiłem zwodować projekt i na chwilę odpocząć. Niech się w końcu rzucą na niego gracze i rozszarpią. Niech w końcu zamiast maili z zapytaniem „kiedy w końcu ruszy gra??” pojawią się w mojej skrzynce zapytania „…a czy postać Maga może…”. Może.

Wszystko może – od teraz Spellarena jest Wasza. Piszcie, krytykujcie, grajcie i wypełniajcie fora dyskusyjne pytaniami, sugestiami i komentarzami. Bóg zapłać za pomoc i wskazówki co możemy zrobić lepiej.

Oddajemy Wam produkt, który działa ale na pewno nie bez wad. Macie prawo krytykować, rzucać mięsem i klawiaturą. Jeśli jednak dzięki niej będziecie mieli trochę zabawy to wynagrodzi mi caly wysiłek, czas i pracę całego zespołu. Wierzcie mi, że w głowach mamy już wersję 2.0 ale dopóki nie będziemy mieli feedbacku masowego nie wiemy do końca jaką drogę wybrać. Dlatego nakłaniam do komentowania mechaniki gry, technologii, grafiki, zasad. Z jednym założeniem – merytorycznie proszę. Wszystko zniosę jeśli krytyka będzie odpowiednio argumentowana.

Szybkie podsumowanie – Spellarena to mój najdłuższy projekt (3,5 roku) , wiele błędów popełnionych (nigdy, przenigdy nie bierz się za tworzenie gry z ludźmi z bogatą wyobraźnią bo nigdy nie wystartujesz zagrzebany w nowych, lepszych pomysłach :), masę pracy w przedziwnych warunkach i okresach.

Wiele nauczyłem się o zarządzaniu rozproszonym zespołem, łączeniu ognia z wodą (grafiki z kodem), ogarniania zupełnie nowych technologii i zagadnień. Gdyby przeczytał „Getting Real” rok wcześniej na pewno teraz podjąłbym masę decyzji zupełnie inaczej. Doświadczenie zdobyte przy tworzeniu tej gry jednak jest tak cenne, że nie cofnąłbym tego czasu.

Jak zauważycie po zasugerowanych wersjach językowych – robimy produkt na rynki zagraniczne. Nie jest to tylko widzimisie ale konieczność biznesowa. Najbliższe miesiące pokażą czy się nie myliliśmy.

Chciałbym podziękować wielu, wielu osobom w związku z włożoną pracą, pomysłami a przede wszystkim wsparciem w ciągu ostatnich 3 lat. W szczególności chciałbym powiedzieć DZIĘKUJĘ Michałowi Drozdowskiemu, głównemu specowi od Flasha projektu oraz Filipowi Hace bez którego nie byłoby przepisów i testów grywalności.

Chłopaki jesteście wielcy. Na typowe „creditsy” przyjdzie czas – wszystkim którzy przyłożyli rękę do Spellareny (ponad 15 osób) chciałbym podziękować indywidualnie.

GDZIE * CO * JAK

Jeśli wogóle nie wiesz o czym jest gra i po co chciałbyś w nią zagrać – przeczytaj mój poprzedni wpis tu

Jeśli przekonałem Cię do spróbowania pobawienia się w tą grę – zerknij tutaj – test.spellarena.com (na razie mamy problem z PHP i zamiast na docelowym, gra stoi na zapasowym serwerze). Zarejestrujcie się, poczekajcie na przyjście aktywującego maila i potwierdźcie. Wejdźcie na stronę, zalogujcie się i ustawcie swoją drużynę. Zasady, reguły, przepisy i opisy jednostek -znajdziecie tutaj.

Wesołej zabawy!

Niech moc Czarnego Serca będzie z Wami! :)

UPDATE:

I pierwszy bug znaleziony :( Oskar Krawczyk podeslał mi nawet jako screen cast :)
Nie wiem czy problem leży w przeglądarce (Safari?) czy w jakimś doraźnym błędzie serwera. Sprawdzę i dam znać.

  • bartosz

    trochę razi zaproszenie do korzystania z „serwisu” w mailu z linkiem aktywującym. bardziej by tu chyba pasowało określenie „gra”?

  • mioll

    a jak proboje wejsc na arene to po sciagnieciu danych otrzymuje kominukat

    connecting to server…
    server:undefined on port:undefined
    connection state:0

    uchm

  • m

    to samo: nie mozna sie polaczyc z serwerem :(

  • Ja to bym chciał, aby ktoś kiedyś stworzył ekonomiczną grę online z prawdziwego zdarzenia – nie jakieś smoki, potwory i magowie z błyskawicami.

  • Artur Kurasinski

    @ mioll – Przepraszam – mamy pad serwera, przeciążenie zbyt dużą ilością graczy. To dobra i zła wiadomość.

    @ Bellois – takich gier jest wiele rownież opartych tylko o browser :)
    Jedna z lepszych (w wersji stand alone) to Capitalism -http://en.wikipedia.org/wiki/Capitalism_(game)

  • Michał Fikus

    Gratuluję startu – przyłączam się do testowania.
    Tylko zapis w regulaminie, że usługa jest płatna nastręcza pytania.

  • Artur Kurasinski

    @ Michał Fikus – takie życie, zainwestowaliśmy – chcemy zarobić. Przez kilka pierwszych miesięcy gra NA PEWNO będzie darmowa. Być może dłużej – wszystko zależy od negocjacji z podmiotami zainteresowanymi współpracą.

  • Artur Kurasinski

    @ all – serwer znowu działa, wszystko gra! zapraszam do pojedynków na Arenie :)

  • Excuse me but It doesn’t work, mon…. server undefined, port undefined, connection state 0… WTF?

  • Michał Fikus

    @Artur Kurasiński: ależ oczywiście – nic dziwnego. Tylko na czas testów przydałaby się jakaś informacja, że aktualnie nie jest to jeszcze płatne. Była dopiero przy „Jak grać”, lecz takie brak spójności wersji nieco dezorientuje.

    Ogónie to wygląda ciekawie, ale przydałoby się też móc „coś” robić, gdy nie ma innych graczy.

  • Artur Kurasinski

    @ Flaboy – Sorry, we have some problems with comunictation between flash and data base. It seems now (14.24) that everything is running properly :)!

    I wonder – how did you get info about Spellarena?

  • Artur Kurasinski

    @ Michał Fikus – nie chcę wieszać konkretnej informacji bo jak napisałem wcześniej – cały czas rozmawiam o współpracy z innymi podmiotami, które być może będą naciskać na pozostawienie kont bezpłatnych.

  • mioll

    hej :)
    gra swietna :)
    podoba mi sie cale jej wykonczenie ( grafika dzwieki animacje )
    z moich bolaczek – na arenie nei bardzo czytelne jest oznaczenie tego co jeszcze mozemy tzn. ile akcji moze wykonac nasza postac

    i tak w zasadzie to wiecej nie ma sie co czepiac ( chyba ze dluzej pogram i cos znajde )

    i pisal to czlowiek ktory do instrukcji nie zajrzal :)
    czyli jest dobrze !! skoro nie zajrzalem do instrukcji i nawet wygralem pierwszy pojedynek to musi byc ok :)

  • Artur Kurasinski

    @ Mioll – dziękuję za informację :)

    Punkty akcji są widoczne pod avatarem w postaci podświetlanych kropek (grafik by mnie zabił – on twierdzi, że są to diamenty:)!

    Uczenie sie tej gry naprawdę jest intuicyjne – dziękuję, że to potwierdzasz :)

  • Gorky

    Jeżeli oczekujesz feedbacku od graczy wskazane by było żeby link oznaczony ‚forum’ nie straszył błędem 404, bo to imho dla większośći najbradziej ‚naturalny’ sposób komunikacji w tego typu produkcjach. Moje wrażenie – bardzo pozytywne, jak na start to wszystko wydaje sie bardzo dopracowane.

  • Artur Kurasinski

    @ Gorky – hmmm dziwne wlasnie przed momentem odpalilem forum i jest okej – kiedy dostales 404?

  • Xyster

    Gra razi:

    1. Brakiem muzyki co pozbawia ją 50% klimatu
    2. Kiedy oczekuję na innego gracza i on mnie wybierze do gry jako przeciwnika nic mnie o tym nie informuje – powinna zabrzmiec jakas muza lub motyw sygnalizujacy – zwlaszcza ze czekajac na innego gracza moge robic cos zupelnie innego.
    3. Powinna byc opcja odmowy gry – wielu graczy wylacza sie w trakcie gry z roznych powodow i robia to notorycznie – nie chce z takimi grac i chcialbym aby to bylo jakos karane.
    4. Brak polskich znaków w komunikatorze – wysłanie MSG nie działa na ENTER.
    5. Dlaczego wyłączono opcję podglądu energii (ALT) – co jeśli dwóch graczy ma takie same kolory?
    6. Help jest tak lakoniczny czy wcale nie jest pomocny.

  • Artur Kurasinski

    Dziękuję za uwagi:

    1. mamy już przygotowaną sciężkę dźwiękową z kilkoma utworami do wyboru.

    2. dobry pomysł.

    3. nie będzie możliwości odmowy – gracze właśnie mają być zmusznia do walki i szybkich pojedynków. Wycofywanie się graczy w trakcie walki będzie odbijało się na punktach i rankingu.

    4. brak polskich znakow – na poły celowy, ale zmienimy. klawisz „enter” – też nam się nie podoba jego brak.

    5. opcja podglądu Punktów Życia jest nadal aktywna. Korzysta się z niej naciskając CTRL a nie ALT. Jeśli dwóch graczy wybierze takie same kolory (majać do wyboru całą paletę RGB) to hhmm będzie śmiesznie :)

    6. „Help jest lakoniczny” – dlaczego, czego Ci brakuje?

    A nic pozytwynego nie napiszesz? Same mankamenty?:)

  • Xyster

    Jak na 3 lata pracy i taaaaki budzet (http://www.webinside.pl/news/3644) gra ‚troszeczke’ rozczarowuje…

    Pozytywy? Taki malkonent jak ja dał się na kilka wieczorów w to wciągnąc i stał się beta-testerem…

    ad.5. w FireFoxie pod CTRL nie dziala podglad stanu zycia graczy – na prawde to nie jest pełne soczyste RGB – chciałem aby gracze byli biali, szarzy albo czarni – nie da rady.

  • Michał Fikus

    Więc po małym beta-teście z mojej strony – zacznę od błędów:

    1) Częste problemy z połączeniem z bazą danych opisywane przez przedmówców.
    2) W czasie walki zdarzyło mi się, że:
    a) mimo posiadania pkt. akcji jednostka nie wykonuje ruchu na wskazane pole. Natomiast odpala się animacja i przez całą resztę walki postać chodzi w miejscu (a ja tracę jednostkę). Następnie wróg atakuje pole, na które moja jednostkę wysłałem – jednak ja jej nie widzę i nie mam nad nią panowania. Ale widzę jakie mi obrażenia zadaje ;)

    b) mimo, iż nie zabiłem postaci przeciwnika (Barba, zadałem 22pkt obrażeń) to ona zachowywała się jakby była martwa – przeciwnik marnował 2pkt akcji i nic nią nie robił, gdy została tylko ona żywa walka zakończyła się).

    3. Nie działa mi CTRL do podświetlania pkt. wytrzymałości.

    4. Rozmowa na polu walki nie działa (albo dobrze udaje nie działającą).

    W wieży:

    Jeśli chciałbym zmienić wariant moich postaci – odsuwam jednostkę z planszy wybranych do pola z których przeciąga się nowe jednostki – i tracę ją bezpowrotnie, pkt. nie wracają. Nie wiem czy to bug, ale jeśli nie to przydałoby się jakieś info.

    Ogółem:

    Pod względem wykonania: bardzo ładnie, przyjemnie – kawał dobrej roboty.
    Pod względem systemu walki i doboru mocy postaci – podoba mi się, jest wyrównanie.

    Pod względem ogólnej grywalności – jeszcze nie odgadłem chyba o co chodzi. Po co mi złoto, co to za ranking? Czy można coś jeszcze poza walką z innymi graczami robić?

    Na szczęście pocieszające jest to, że dodanie nowych funkcjonalności nie będzie chyba aż takim problemem – podstawowy kawał roboty został wykonany na 5- ;) (minus pewnie zniknie po fazie beta testów i naprawia wykrytych błędów).
    Życzę powodzenia i jeszcze lepszych pomysłów!

  • Xyster

    5- !!!? Chyba w skali 10 stopniowej (w takiej bym dał słabe 7). To chyba był komentarz sponsorowany.

    Aktualnie serwer w ogóle wisi – przynajmniej z mojej strony po kliknięcu w buton ‚wersja beta – kliknij dalej’ nie łączy się ze stroną http://spellarena.cn.pl

  • Xyster

    Hm… z jakichs powodów mój komentarz został usunięty, za pewne problemy z bazą danych…? Więc wklepię go jeszcze raz.

    Gra nie zasługuje na tak pochlebną ocenę jak 5- (Chyba że komentarz byłsponsorowany z dużego budżetu gry). 5-… Chyba że w skali 10-stopniowej. Ja bym wtedy dał słabe 7.

    Poza tym, tak w ogóle to chyba coś jest od kilku dni z serwerem gry bo w ogóle nie łączy.

    test.spellarena.com (Serwer spellarena.cn.pl zbyt długo nie odpowiada.)

    Pozdrawiam i życzę powodzenia w dopracowaniu gry.

Zapisz się do mojego newslettera

Raz w tygodniu wyślę Ci wyselekcjowane informacje ze świata: technologii, biznesu i mediów. Jeśli interesujesz się startupami, dronami, drukiem 3D, EV, VR, AI, AR, video czy bitcoinami to witaj w domu.

Obiecuję - zero spamu tylko samo "mięcho"!

Wahasz się? Dostaniesz też za darmo w PDFie komiks "Strange Years" stworzony przez Michała "Śledzia" Śledzińskiego!




Dziękuje, nie chcę