Szukaj
Zamknij

W co się bawić? SobotniaNoc.pl

sobotnianoc.pl

Na SobotniaNoc.pl wpadłem przypadkiem i szczerze powiedziawszy bardzo pozytywnie się zaskoczyłem – może nie samą grupą docelową ale sposobem konstruowania i animowania społeczności, której działania sprowadzić można do zabawy w sobotnią noc w grupie znajomych przy muzyce i alkoholu…

Dobra, dobra wiem co sobie pomyślicie, że to kolejna społecznościówka, która zniknie za pół roku. Obstawiam, że nie – dawno nie trafiłem na tak jasno zdefiniowany serwis z prostymi zasadami i przejrzystym komunikatem do użytkownika. Niby już to widziałem na Naszej-Klasie, Fotce czy Gronie. W SobotaniejNocy chodzi o pokazania w jakiej grupie znajomych i w którym klubie bawię się w weekend. Nawet jeśli to mają być „manieczki”, krzykliwe tipsy i rozcieńczony browar. Tyle, tylko tyle i aż tyle. Poprosiłem Piotra Jaworskiego jednego z twórców o bliższe przedstawienie swojego dzieła i opowiedzenie jak mają zamiar rozwijać serwis i zarabiać kasę na balangowaniu polskich wsi i miasteczek.

AK 47 – Piotrze, parę słów do mikrofonu poproszę. Możesz przedstawić się ładnie przed milionami Polaków – kim jesteś, skąd przybywasz i kto za Tobą stoi?

Piotr Jaworski – redaktor naczelny serwisu SobotniaNoc.pl. Jestem z wykształcenia socjologiem więc moja droga zawodowa od początku była związana z marketingiem internetowym. Na początku trochę z przymusu ponieważ przy pierwszym projekcie koledzy uznali, że jako jedyny w zespole bez technicznego (czyt.: informatycznego) wykształcenia muszę zająć się marketingiem i zorganizowaniem sprzedaży. I tak zostało. Teraz nie wyobrażam sobie innej pracy.

Prowadziłem kilka projektów internetowych. Niektóre zostały sprzedane, niektóre z braku woli/czasu/pieniędzy popadły w zapomnienie i tylko odświeżana domena przypomina o czasach ich świetności…

Projekt SobotniaNoc.pl to także Paweł i Tomek. Każdy z nas odpowiada za inny aspekt funkcjonowania serwisu: Paweł – IT, Tomek – redakcja i społeczność a ja cała reszta: koordynowanie całości, marketing, kluczowi klienci, SEO i… grafika. Każdy z nas posiada inną wiedzę i doświadczenia, którą z powodzeniem wykorzystuje w pracy nad serwisem.

AK 47 – SobotniaNoc.pl to wydaje się na tle innych „społecznościówek” serwis do dzielenia się informacjami o imprezach, miejscówkach i spotkanych ludziach? Upraszczam zbytnio? Możesz sam opisać jak Wy jako zespół tworzący widzicie SN?

PJ – SobotniaNoc.pl to serwis informacyjno-społecznościowy na którym możesz sprawdzić, jakie imprezy aktualnie odbywają się w mieście. Zobaczyć, kto się na nie wybiera i sam dodać się jako uczestnik takiej imprezy. Na przykład: jeżeli widzisz, że na imprezę wybiera się fajna dziewczyna, to sam możesz być zainteresowany wzięciem w niej udziału. SobotniaNoc.pl pomaga podjąć decyzję, na którą imprezę warto pójść i w tym kontekście przychylam się do opinii, że jest serwisem pseudo-randkowym.

Kalendarium imprez z całej Polski jest stale uzupełniane i aktualizowane. O tym, jak istotny to dział na SN świadczy to, że nad samymi imprezami pracuje trzech redaktorów. Możesz także sam zorganizować imprezę, np.: parapetówkę i rozesłać zaproszenie do swoich znajomych.

SobotniaNoc.pl to to także mikrospołeczności klubowe. Użytkownicy serwisu grupują się wokół klubów tworząc mikrospołeczności. W ramach tych mikrospołeczności masz szereg narzędzi interaktywnych (np.: wspomniane wyżej wysyłanie do znajomych zaproszeń na imprezy), które zaspokajają nie tylko społeczne potrzeby ale także zapotrzebowanie na informację.

Są też elementy, które każda szanująca się społecznościówka posiadać musi: lista znajomych, poczta, publikacja zdjęć i filmów, forum, blogi a wszystko to o imprezach, klubach i sobrej zabawie.

AK 47 – Jakbyś określił grupę docelową? Raczej mniejsze miasteczka i miejscowości czy raczej duże aglomeracje i miasta powyżej 500 tys.? Gdzie jesteście teraz obecni (w której grupie) a gdzie chcielibyście się znaleźć za 12 miesięcy?

PJ – Przedział wiekowy to 15-35lat. Lekka przewaga mężczyzn. Lokalizacja: i miasta, i wsie – nie obserwuję tu jakiegoś wyraźnego trendu.

Będziemy dalej konsekwentnie pozyskiwać kwiat polskiej młodzieży. Nie planujemy rozszerzania grupy docelowej. Chociaż, kto wie? Może zrobimy kiedyś jakąś wspominkową sekcję dla seniora .

AK 47 – Jak odbierasz twórczość (mówię o zdjęciach) użytkowników? Nie masz wrażenia, że są to te same osoby, które pokazują się na Fotce czy Mikserze w celu zdobycia „komci” i wirtualnych „gadżetów”? Innymi słowy czy nie boisz się, że idea SN z serwisu informacyjnego o miejscach i imprezach przeistoczy się w społeczność „pokafotęzimpry”? A może wlaśnie tego chcecie ?:)

PJ – Zdjęcia z imprez na SN to jeden z wielu przejawów uczestnictwa użytkowników w życiu serwisu. Natomiast, jeżeli hasło „pokafotęzimpry” jest odzwierciedleniem ich potrzeb to ja mam do tego stosunek jak najbardziej pozytywny. Jeżeli dodatkowo są to foty z impry, o której dowiedzieli się na SobotniaNoc.pl, używając dostępnych tam narzędzi, skrzyknęli się na nią wszyscy znajomi a teraz mogą wspólnie śmiać się ze zdjęć z tej imprezy, to misja SN została spełniona: od informacji do rozrywki.

Staram się podkreślać informacyjny charakter SN ponieważ od imprez wszystko się tam zaczyna. Gadżeciarstwo ok – jeżeli chcą tego użytkownicy. Wiadomo, że społecznościówki ma już każda grupa zawodowa w tym kraju więc konkurencja jest duża. Jeżeli nie znajdą tego u mnie, to pójdą gdzie indziej.

AK 47 – Poproszę o szybkie brief: z czym startowaliście, ile macie obecnie UU / RU, jaki jest wzrost miesięczny i ilu użytkowników planujecie zdobyć do końca roku?

PJ – Zaczynaliśmy jak każdy startup: koncepcja serwisu w głowach, ręce na klawiaturach, W lutym przekroczyliśmy 165tys. UU. Sam wynik nie powala na kolana ale cieszy nas dynamika wzrostu sięgająca 20-30% miesięcznie. Były też miesiące z ponad 100% wzrostem. To jest znak dla nas, że serwis jest pozytywnie odbierany przez użytkowników.

Chcielibyśmy zachować obecną dynamikę choć to będzie niezwykle trudne. Nasz plan to 1mln UU / miesięcznie w listopadzie/grudniu 2009 i ok 100-150tys zarejestrowanych użytkowników.

AK 47 – A teraz czas na magiczne pytanie z gatunku „hej, a na czym chcecie zarabiać?” A więc Piotrze – na czym chcecie zarabiać? Reklama displayowa, kontekst czy bardziej sprzedaż powierzchni samym klubom?

PJ – To jest ulubione pytanie inwestora. Model biznesowy zakłada kilka zdywersyfikowanych źródeł przychodów. Sam display zajmuje jedno z ostatnich miejsc ponieważ istniejący układ witryna-sieć to – jak mawiał ks. Tischner – układ kija z dupą. Dopóki nie stać nas będzie na własny dział sprzedaży, dopóty będziemy ją marginalizować.

Sformułowaniem-kluczem jeśli idzie o zagadnienie monetyzacji SN jest współpraca z klubami. I to ta szeroko pojęta: pierwszy kontakt, budowanie więzi, na początek zestaw bezpłatnych narzędzi do promocji imprez/klubów. Wreszcie budowanie oferty płatnej.

W Polsce jest ponad 2600 klubów i dyskotek. Dla kogoś, kto wie jak z tego zrobić użytek to niezłe pole do popisu.

AK 47 – Jak układa się Wam współpraca z klubami i imprezowniami? Widzą w tym potencjał czy traktują Was jako kolejny serwis – meteor, który zniknie za pół roku? Kluby są w stanie szukać klientów poza akcjami w stylu rozwieszanie ulotek? Chętnie i same z siebie wrzucają informacje o wydarzeniach i repertuarze?

PJ – Współdziałanie z klubami od początku było istotnym czynnikiem powodzenia całego projektu. To jest jak symbioza: my dostarczamy im narzędzia (w tym do wrzucania informacji o imprezach) do promocji imprez jak i samego klubu, oni zaopatrują nas w aktualną, zweryfikowaną informację o imprezach. To się opłaca obu stronom.

Wiadomo, że kiedy zaczynasz, musisz udowodnić, że warto poświęcać Ci czas, wysiłek a w dalszej perspektywie pięniądze. Jesteśmy tego świadomi i odbicie tego – mam nadzieję – kluby znajdują w naszych działaniach. Współpracujemy już z kilkuset lokalami. Dostajemy od nich rewelacyjny feedback. Łatka meteora, która zawsze pojawia się przy nowych projektach, w opinii menadżerów i właścicieli klubów – już dawno od nas odpadła.

AK 47 – Tak sobie myślę, że SN to fajna baza do rozbudowy – myślicie nad czymś innym na co można by przekierować ruch z SN? Jakiś serwis w podobnej niszy? A może coś zupełnie innego?

PJ – Skupiamy się na budowaniu SN. Nie myślimy o innych projektach. Będziemy szukać nisz w ramach serwisu – może sekcja dla seniora?

PS. Jeśli ktoś by chciał poznać się bliżej z panią z obrazka ilustrującego ten wpis to proszę bardzo tu

  • Artur Pszczółkowski

    http://muzikanova.pl/ wydaje sie być duzo bardziej ciekawa i przemyslana…

  • Artur Kurasinski

    @ Artur Pszczółkowski – zbyt komercyjna i dla ludzi z gustem muzycznym czyli dla 1% :))

  • Pani z obrazka nice ;)
    Ciekawe ile od wczoraj dostala zaproszen do znajomych ;) hehe

  • Grono & Fotka killer ;)?

  • I jeszcze Vipspot jest z podobnej bajki: http://www.vipspot.pl/ ale zdaje się, że jest bardzo warszawski.

  • makz
  • benio
  • ana

    raczej kiepskiej jakosci wymowka zeby pokazac goly biust..

  • ao

    ciekawy serwis, zalozylem konto, potestuje, zobaczymy. pierwszy zarzut – moglby byc ladniejszy, lay bardzije pod katem usability ale moze czepiam sie. jako ze poruszam sie w obszarze krakowa, najbardziej interesuje mnie czy krakowska spolecznosc wlasnie skreci w strone plastiku czy sie obroni :)

    pzdr.

  • q4

    a design ssie z połykiem..

  • Pingback: Stare dzieje… - ExtremeConversion.pl()

Zapisz się do mojego newslettera

Raz w tygodniu wyślę Ci wyselekcjowane informacje ze świata: technologii, biznesu i mediów. Jeśli interesujesz się startupami, dronami, drukiem 3D, EV, VR, AI, AR, video czy bitcoinami to witaj w domu.

Obiecuję - zero spamu tylko samo "mięcho"!

Wahasz się? Dostaniesz też za darmo w PDFie komiks "Strange Years" stworzony przez Michała "Śledzia" Śledzińskiego!




Dziękuje, nie chcę