Szukaj
Zamknij

Forum IAB – oddam darmową wejściówkę!

forum iab 2009

Szef IAB Jarek Sobolewski poprosił mnie o przekazanie wejściówki czytelnikom tego bloga na Forum IAB, które odbędzie się już 4-5 listopada w Warszawie. Koszt oficjalny takiego bileciku to prawie 1000 pln więc warto jeśli ktoś chce się dostać na taką imprezę za darmo. No prawie za darmo…

Żeby Was zachęcić: Forum IAB to wypasiona, dwudniowa konferencja na której będą goście z zagranicy, będzie sporo wykładów i paneli, będzie można spotkać wiele osób z branży (w tym pewnie blogerów, marketerów, prezesów, sekretarki i paru webdesignerów). Wieczorem pierwszego dnia jest impreza pod kryptonimem „rozdanie nagród MIXX” ale nie wierzcie w to!

Tam się po prostu pije drinki i tańczy na stołach do białego rana. Mam przekonywać dalej? Proponuję zobaczyć kto przychodzi na takie imprezy (szukajcie ujęć z legendarną już „panią w szarym topie”..)

Jeśli ktoś chce może spróbować swoich sił w konkursie u Grześka na „Antywebie” albo u Jacka Gadzinowskiego na blogu.

Wróćmy jednak do konkursu – warunek jaki stawiam dla chętnego (chętnej) aby dostać w swoje łapki darmowe zaproszenie na wszystkie wymienione powyżej atrakcje jest bardzo prosty:

Opisz najlepszą Twoim zdaniem kampanię jaką widziałeś w Internecie. Opis zamieść w postaci komentarza pod tym wpisem. Może to być kampania banerowa, akcja na serwisie społecznościowym, klip z serwisu wideo – cokolwiek co reklamowało lub było reklamowane. Najlepiej oczywiście z linkiem i opisem co i jak. Proszę wytężyć intelekt bo zwykłe wykorzystanie google’a na pewno nie wystarczy.

Oczekuję oryginalności, pomysłowości i bez takich oczywistości jak „służalczy kurczak” czy „poświeć swojego przyjaciela z FB w zamian za darmową kanapkę z Burger Kinga„. Chcę potu i łez! Chcę abyście walczyli jak Adamek! Jak Kubica!! Jak nasi siatkarze!!!

Czas realizacji zadania: piątek (30-go października) godzina 23.59. Wtedy podam kto wygrał.

Proste? No to do roboty – ze zwycięzców widzę się na Forum IAB! :)

  • Qbexus

    A nocleg będzie? :)

  • Pingback: Branża Internetów na rozdrożu+konkurs wejściówka na forum IAB | Jacek Gadzinowski()

  • Artur Kurasiński

    @Qbexus- no niestety nie ;)) ale jak się zakręcisz dobrze na parkiecie to pewnie spać nie będziesz musiał wcale (+alko rozgrzewa !:)

  • Obywatel

    Sprawa dla mnie jest prosta. Chyba nie był lepszego case’a w ostatnich miesiącach jak to: http://interaktywnie.com/kreacja/newsy/realizacje/operacja-kapsel-5443
    Bawienie się teraz w opisywanie/ przepisywanie tego, co już napisane przez interaktywnie chyba nie ma sensu. W każdym razie to jest mój typ i myślę, że to dobry typ :-)

  • Damian

    Send SMS to Complete This Ad

    Maksymalnie interaktywnie, porusza wszystkie członki ciała, głowa mała, nawet „legendarna już pani w szarym topie” wymięka cała.

    http://adverlab.blogspot.com/2009/10/send-sms-to-complete-this-ad.html

    Mam nadzieję, że mój wpis zawstydzi innych turbodymomenów.

  • Hmm.. bo „na każdym zebraniu jest taka sytuacja, że ktoś musi zacząć pierwszy”, więc to tym razem będę ja.

    Opiszę coś co znalazłem niedawno w internecie a wczoraj podzieliłem się tym filmem na Flakerze, choć ma to już 2 latka [niech mnie!!] http://www.youtube.com/watch?v=bpEwJzsFJ_g Uważam, że jest to najlepsza zapowiedź kursu jaki widziałem. Co ciekawe dotyczy tematyki, która jest mi dobrze znana – w swoim czasie przebrąłem przez tysiące tutoriali i kursów photoshopowych by zgłębić tajniki tego programu i myślałem, że w tej materii nic mnie nie może już zaskoczyc.

    Słowa Top, Secret, Training – zaliczałem do wszechobecnej tandety, ale potem jest lepiej, bo szybkie migawki przypomniały mi lubiany przeze mnie film Efekt Motyla, serial Fringe i chciałem więcTraining zaliczałem do wszechobecnej tandety, ale potem jest lepiej, bo szybkie migawki przypomniały mi lubiany przeze mnie film Efekt Motyla, serial Fringe i chciałem więcej i więcej i więcej. Całość utrzymana w lekko mrocznym klimacie, z dobrze dobraną muzyką -co trafia do mnie idealnie i myślę, że spodbało się innym ludziom pracującym na codzień w PS.Dobrze dobrane typo, ciekawe efekty – ‚przymusiły’ mnie bym poszukał więcej informacji i odwiedził ich stronę.

    Kampania przeprowadzona imho wzorcowo – ciekawy koncept, bardzo dobre wykonanie – skłoniły mnie do tego bym film pokazał dalej.

    Pozdrawiam.
    PS. Na IAB baaaardzo chciałbym się wybrać :)

  • Kampania Let it ring – połączenie Internetu i telefonii komórkowej.

    W dużym skrócie:
    Kampania rozprzestrzenia się wirusowo – pierwszym krokiem jest wejście na stronę http://www.letitring.be i wpisanie maila i numeru telefonu komórkowego wybranej przez nas osoby. Otrzyma ona zaproszenie do obejrzenia na popularnym w Belgii portalu GarageTV spotu o nazwie „Crazy Car Crash”. Podczas oglądania filmu prezentującego prowadzenie samochodu z perspektywy kierowcy dzwoni do niej telefon. W momencie, gdy go odbierze samochód na ekranie komputera potrąca pieszego.
    Szerszy opis tu:
    http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie,870

  • Z polskiego podwórka: http://www.spectab.pl/
    + fajna strona (z wirtualnym masażem ;)
    + filmy na youtube z zainscenizowanymi eksperymentami
    + wpis w wikiepedii o fikcyjnym lekarzu/wynalazcy
    Tutaj film z prezentacji tego projektu przez agnecję http://www.youtube.com/watch?v=oQWvGSfffGo

    Drugi przykład, niezły viral który trafił do wielu…
    Ta reklama: http://www.youtube.com/wariolandshakeit2008
    Robi niezłe wrażenie, nie od razu można się zorientować że trzęsie się cała strona razem z filmem / to trochę taki matrix, film wyszedł z okienka. WOW effect gwarantowany :)

  • Zuza Rutkowska

    Ci, którzy rok do roku uważnie śledzą wydarzenia w Cannes prawdopodobnie znają temat, ale chętnie się podzielę z pozostałymi, ponieważ pomysł tak prosty i genialny, że aż człowiekowi przykro się robi, że nie brał w tym udziału.

    Cel kampanii: wypromowanie nowego norweskiego portalu informacyjno-rozrywkowego Sol.no
    Twórca: Mediafront.no

    Trzech copywriterów, pracujących na zmiany dniami i wieczorami monitoruje największe norweskie serwisy informacyjne, na których wykupiono emisje.
    „W locie” szkicują (dosłownie) kolejne wersje kreacji używając w tym celu tabletu. Na kreacjach pojawiają się humorystyczne komentarze i rysunki dt. aktualnie wyświetlanych artykułów na stronach głównych serwisów, przekierowujące do treści w promowanym serwisie Sol.no
    Publikacja odbywa się via Flash Media Server przy pomocą stworzonego specjalnie na potrzeby kampanii narzędzia (!)

    Tutaj można zobaczyć proces produkcji: http://www.mediafront.no/projects/sol/en/index.html
    A tutaj przykłady wyemitowanych kreacji: http://www.mediafront.no/projects/sol/en/live.html

    Powstało tysiące kreacji „live”, które trudno było przeoczyć ze względu na ich odręczną formę.
    Warto poczytać, wszystkie komentarze są przetłumaczone na język angielski. Nawet bracia Kaczyńscy się załapali:)

    Przykro się tylko robi jak człowiek sobie wyobrazi co by było, gdyby taki pomysł wypłynął u nas.. koncepcja publikacji „live” na największych portalach + 1000 form kreacji narysowanych odręcznie w ciągu kilkunastu minut bez możliwości ich akceptacji przed publikacją… już widzę ten szok i przerażenie na twarzy marketera..:)

  • karem

    wpadlem ostatnio na ciekawego virala od saatchi&saatchi romania

    film pod linkiem:
    http://www.youtube.com/watch?v=hkzIFyz043c

    komentarz i opis chyba niepotrzebny…

  • Piotr Ochocki

    Komiksy, kosmos i granice ludzkiej wyobraźni, czyli kampania która udowodniła, że artystą może zostać każdy.

    Podobno cokolwiek przekroczy horyzont zdarzeń, przestaje istnieć w świecie jaki znamy. Ta własność czarnej dziury znalazła swoje potwierdzenie w kampanii internetowej http://www.ketchupy.pl. Bo kiedy parówka wpadła do czarnej dziury (http://www.ketchupy.pl/show/tale.112.best) , przedostała się do nowego nieodkrytego świata – świata nieograniczonej ludzkiej wyobraźni .

    Pierwszych kilka chwil po wielkim wybuchu było chaotyczne. Osoby odwiedzające serwis nieśmiało rozpoczęły zabawę, wykorzystując przygotowane narzędzia. Pojawiły się pierwsze historie i początkową pustkę (http://www.ketchupy.pl/show/tale.694.best) zaczęły wypełniać bardziej złożone struktury (http://www.ketchupy.pl/show/tale.741.best).

    Po jakimś czasie pojawiły się pierwsze istoty żywe (http://www.ketchupy.pl/show/tale.1201.best), oraz pierwsze zalążki cywilizacji (http://www.ketchupy.pl/show/tale.2066.best). Uczestnicy zaczęli się ze sobą komunikować (http://www.ketchupy.pl/show/tale.3197.best , http://www.ketchupy.pl/show/tale.7873.best , http://www.ketchupy.pl/show/tale.7828.best )

    Podjęto też próby wyjaśnienia powstania tego niezwykłego świata, oraz odpowiedzi „Kim jest jego stwórca?” (http://www.ketchupy.pl/show/tale.4615.best). Jako, że ciekawość ludzka nie zna granic podjęto próby podboju kosmosu (http://www.ketchupy.pl/show/tale.2225.best , http://www.ketchupy.pl/show/tale.7487.best).

    Na przestrzeni tygodni, powstało społeczeństwo które aktywnie promowało produkty Kotlin. Zachęceni ciekawą displayową kampanią, rozpoczęli oni zabawę która zaskoczyła wszystkich.

    Historie, które tworzyli uczestnicy, oraz sposób w jaki się komunikowali (za pomocą komiksów, oraz w komentarzach), doprowadziło do stworzenia społeczności aktywnie zaangażowanej w kampanię. Za pomocą narzędzi przez nią udostępnionych, komentowali oni również bieżące wydarzenia w Polsce i na świecie. Powstały nowe przyjaźnie, które przetrwały próbę czasu i silny klimat współzawodnictwa.

    I tak oto powstał Wszechświat komiksów http://www.ketchupy.pl . Wyniki sprzedażowe mówią same za siebie!

    Tyle ode mnie, zadowolonego uczestnika tego projektu :-)
    Więcej info: http://blog.goldensubmarine.com/2009/06/keczup-dla-prawdziwych-parowek/

  • Najbardziej innowacyjne wykorzystanie Youtube. Nie gierki z przenoszeniem miedzy klipami (dosc powszechne). Tylko ingerencja w cala widoczna podstrone. Huk, halas i ogolna rozpierducha czyli kampania Experience Wii: Wario – Shake it. Aktualnie juz zdjete, mozna zobaczyc jak dzialalo tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=RfnIwqSNpqM

    Czemu moim zdaniem zasluguje na uwage? Dlatego ze byla oryginalna – o ile wiem nikt wczesniej nie wpadl na pomysl zeby zaingerowac w calu UI danego serwisu, przynajmniej nie w ten sposob. Wciagajace, intrygujace i piekielnie pomyslowe. Jedna podstrona a narobila wiecej halasu niz niejedna „duza” kampania w sieci.

  • 4brozek

    Pozwolicie, że pomiędzy wesołymi viralami pojawi się jeden naprawdę niewesoły. Taki, który pamięta się do końca życia.
    Wejdźmy na najwyższy szczebel. Teraz popatrzmy w dół. Jak reklamować pojęcia abstrakcyjne?
    Jak w innowacyjny sposób przekazać pamięć? Zrobić viral. Czy viral może reklamować pamięć? Może. Jak? Tak:

    http://www.facebook.com/henio.zytomirski

    Data rozpoczęcia: sierpień 2009

  • Baron(czego?)TyłkaSwego:)

    No będzie czytania i oglądania na dłuuugi wieczór…:)
    Ja proponuję:
    Brzydką zabawkę, w brzydkich kolorach, dla na prawdę odjechanych dzieci w klimacie jeszcze dalszym niż Gwiezdne Wojny.

    A i tak chcę ją mieć..:)
    A to wszystko po obejrzeniu tego filmu:
    http://www.youtube.com/watch?v=Ej7MX4nXI1c

    A zabawki tu: http://www.alimana.com.mx/

    Nie mogę sie doczekać następnych klipów…:)
    No i nie ukrywam że na wstęp też mam nadziej mały…:)
    POzdr!

  • eda

    Fajny pomysł z viralem wykorzystał w czerwcu tego roku brazylijski portal rekrutacyjny Dream Job. W ironiczny sposób została przedstawiona tu sytuacja jednego z pracowników. Praca po 12, 14 godzin na dobę, brak: wolnych weekendów, wakacji, regulaminu, grafiku, praca na stojąco, narzekanie i to ciągłe gadanie o pieniądzach i sałacie. A na takie „koszmarne” warunki pracy narzeka…. masażysta modelek:)

    http://www.youtube.com/watch?v=wj6rT9p45Rc

    W ostatnim czasie można zaobserwować nowy trend, który pojawił się na rynku rekrutacyjnym. Tego typu filmiki wirusowe są coraz atrakcyjniejszą formą komunikatu. Nie dość, że obniżają koszty rozpowszechniania, to w bardziej skuteczny sposób (w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań internetowych) przyciągają uwagę potencjalnych kandydatów i trafiają do szerszej grupy odbiorców.

    Pomysłowe i z poczuciem humoru. Ciekawe który facet nie chciałby się z nim zamienić:):):)??

  • anon

    Jako, że ostatnim czasy bardzo modne stają się wirale, dlatego też warto zapoznać się z tymi trzema:
    http://www.youtube.com/watch?v=lkwh4ZaxHIA – najpierw wielkie pytanie, czy to możliwe. Następnie dowiadujemy się, że to Bruno Kammerl, który posiada niesamowite umiejętności projektowania w Microsoft Project :) Zdecydowanie jedna z lepszych kampanii wiralowych.
    http://www.youtube.com/watch?v=TZZ4ftYSm08 – ten, natomiast ujął mnie swoją prostotą, a jednocześnie pokazaniem, że każda osoba widzi to, co chce.
    http://www.youtube.com/watch?v=D2FX9rviEhw – ostatni z serii wirali, który sprawił, że mnóstwo osób uśmiechało się –, czyli jak wykorzystać 400 owiec do promowania oświetlenia LED.
    Jeżeli chodzi o akcje odbywające się w Polsce uważam, że godna uwagi jest reklama jakleci.pl u Kominka. Został przygotowany specjalnie dla niej baner powiązany z Kominkiem oraz konkurs dla wszystkich czytelników polegający na zarejestrowaniu się w portalu, a następnie wklejenie na, nim fotki/filmu/wiersza z zastrzeżeniem, że musi się tam znaleźć przekaz „Jak leci, Kominku?”. Do wygrania – ipod. Niby nic rewolucyjnego, ale jest to chyba pierwszy blog w Polsce, gdzie ktoś postanowił wykorzystać reklamę na blogu w inny sposób niż wrzucenie banera/tekst sponsorowany.

  • Jest! zdążyłem przed godziną zero!:) Postanowiłem się przyłączyć i zaprezentować dwie a właściwie trzy kampanie, które niedawno pojawiły się w czasie i przykuły nie tylko moją uwagę ale stawiam, że wielu z Was/Nas:):

    Zacznę od tej pochodzącej z naszego krajowego podwórka:) Muzeum, włamywacze i stary jedyny w swoim rodzaju przedmiot, po którym zostały tylko kawałki stłuczonego szkła i ślad w postaci filmu z włamania czyli OPERACJA KAPSEL Tymbarku.
    http://www.youtube.com/watch?v=qFEIgmZlSXM

    Lekka atmosfera tajemniczości i ściekający pot wytężających swoje umysły świeżo upieczonych detektywów czyli nas internautów z pytaniem kto?jak?dlaczego? gdzie jest kapseeeeeel?

    Jedna z lepszych kampanii a nawet śmiałbym powiedzieć najlepsza do tej pory polska produkcja. Połączenie dwóch światów online i ofline a do tego pełne zaangazowanie uczestników, którzy wedle życzen autorów kampanii musieli wspólnie połączyć siły aby rozwiązać zagadkę.

    Najbardziej zaskoczyły mnie możliwości twórców – ktos miał niezły pomysł – jakie wykorzystali przy produkcji ww kampanii – wiele znanych seriwsów zaangażowanych jak GL, Facebook, Pracuj.pl a dodatkowo kilka dedykowanych pod kampanię specjalnych stron www.
    Jestem pełen podziwu. POLECAM zajrzeć – napisał bym jeszcze trochę ale obiecałem dwie a własciwie trzy to spasuje:):)Wybaczcie zatem i zapraszam na YouTube i Operacja Kapsel!!!

    Druga kampania to już pełen odjazd i mega promocja wirusowa angazaująca globalnie uczestników.

    Projekt Batman i Mroczny Rycerz dopiero powalił mnie na nogi i najlepsze jest to, że do tej pory nie widziałem filmu:):)Tutaj dopiero zaszaleli pomysłodawcy :
    http://www.youtube.com/watch?v=VpuC7HhCPWA
    ale co się dziwić z takim budżetem kto by nie zaszalał. Powiem tak opisywanie tego dzieła wirusowego zajełobymi może z dwie trzy godziny. Dlatego zaproszę Was na 6 bodajże minut na You Tuba sami zobaczcie co się działo i to GLOBALNIE!

    A trzecia kampania to już pokrótce kampania pierwszego czarnoskórego Prezydenta OBAMY. Bezkompromisowo numer 1 za takie wszechstronne wykorzystanie świata wirtualnego i rzeczywistego i to w dodatku z takim pomysłem na kampanię. Wyobraźcie sobie nasza żółtą kaczuszkę – nie lepiej sobie nie wyobrażajcie bo kto wie co się pojawi w Waszych głowach:):)
    Zapraszam jak zwykle Youtube.com – jestem pewien, że ta kampania pojawi się kiedyś jako przykład w jednym z rodziałów książki jak skutecznie wykorzystać sieć do promocji.

    No i tyle moich wywodów na ten temat:)

  • Ps. Kampania, która podał Adam też przykuła moją uwagę także zgadzam się w zupełności z przedmówcą :)

    Pozdrawiam wszystkich
    Arek

  • Tomek

    Być może nie jest to coś specjalnie wyszukanego, wszak kampania została nagrodzona w Cannes, jednak wywarła ona na mnie ogromne wrażenie. Chodzi o kampanię przeznaczoną dla członków armii, związaną z wypadkami drogowymi.
    http://www.youtube.com/watch?v=Uhzhz1fsx6I
    http://www.youtube.com/watch?v=xtNkUzJTJiE

    Sposób pokazania wypadków, bardzo realistyczny, do tego cudowna muzyka, ujęcia, montaż tworzą naprawdę świetny klimat. Kiedy puściłem to w obieg wśród znajomych, myślę że każdy był pod sporym wrażeniem.

    Tak moim zdaniem powinny wyglądać dobrze zrobione kampanie społeczne

  • Pingback: Wejściówka na Forum IAB wędruje do… | AK74 - blog Artura Kurasińskiego (cc) 2007()

  • Pingback: Wejściówka na Forum IAB może być twoja! | AK74 - Artur Kurasiński blog (cc) 2007-2010()

Zapisz się do mojego newslettera

Raz w tygodniu wyślę Ci wyselekcjowane informacje ze świata: technologii, biznesu i mediów. Jeśli interesujesz się startupami, dronami, drukiem 3D, EV, VR, AI, AR, video czy bitcoinami to witaj w domu.

Obiecuję - zero spamu tylko samo "mięcho"!

Wahasz się? Dostaniesz też za darmo w PDFie komiks "Strange Years" stworzony przez Michała "Śledzia" Śledzińskiego!




Dziękuje, nie chcę