Szukaj
Zamknij
Wywiady

Agata Kozak i Maciej Sobiepanek (Next is Great) – Dzięki „Bloxy HD” proponujemy przeniesienie zabawy tradycyjnymi klockami na tablety i smartfony.

AK74 – Next is Great nadal celuje w edukację – po uczeniu podstaw programowania, liczenia, wyjaśniania skomplikowanych konstrukcji i nauce szachów teraz sprzedajecie aplikację dzięki
której można…układać klocki.

Agata KozakBloxy HD otwiera nową serię aplikacji. Tym razem proponujemy przeniesienie zabawy tradycyjnymi klockami na tablety i smartfony. Startujemy z aplikacją „freestyle” przeznaczoną dla dzieci w wieku 5-12 lat, w której mogą budować dowolne modele i światy, nieskrępowane żadnymi ograniczającymi ich wyobraźnię zadaniami. Docelowo aplikacja zostanie obudowana dodatkami, paczkami tematycznymi, modelami do składania, odrębnymi grami. Pierwsze paczki z in-appami dołączyliśmy już do aplikacji – Bloxy City i Bloxy Cars dostarczają nowych klocków, elementów i ludzików do układania.

Maciej Sobiepanek – Roadmapa Bloxy jest rozpisana co najmniej na rok. Chcemy podejść do tematu ambitnie, co 2-3 miesiące wydawać dodatki i aplikacje. Oprócz tego robimy zakusy na inne platformy. Bloxy ma być domyślną aplikacją do układania klocków na smartfonach i tabletach

AK74 – W poprzednim wywiadzie zadeklarowałaś (razem z Agatą Brańską), że będziecie się dzieliły informacjami o swoich projektach. To poproszę zaspokoić moją ciekawość -jak sprzedają się Wasze produkty, jak to robicie, że idzie Wam tak dobrze i ile zarobiłyście do tej pory?

AK – Do tej pory aplikacje Next is Great zostały pobrane 130.000 razy. Przychody w 2012 roku to ponad 100.000 USD. Idzie nam przyzwoicie, lecz nadal jest sporo do zrobienia. Udało nam się stworzyć markę, która utożsamiana jest z wysokiej jakości, wartościowymi aplikacjami edukacyjnymi. Co o tym zdecydowało? Bardzo dobre aplikacje i bardzo dużo marketingu, wiele wysiłku włożonego w dbałość o jakość aplikacji, zarówno tę merytoryczną, jak i techniczną oraz setki godzin żmudnej pracy marketingowej. Ostatni rok to docieranie do jak największej bazy dziennikarzy, recenzentów,
blogerów, matek, ojców i nauczycieli, budowanie wiarygodności i historii w App Storze, mediach i wśród użytkowników.

AK74 – Nadal uważacie, że branża edukacyjna jest dla Was? Nie chcecie sprawdzić się z jakimś produktem na przykład typowo rozrywkowym?

AK – Kategoria edukacja jest dla nas, na razie, naturalnym wyborem. Kolejne aplikacje tworzone przez Next is Great „polecają się nawzajem”. Co bardzo istotne, właśnie w tej kategorii poleca nas App
Store. Jesteśmy znani wśród nauczycieli w Stanach, którzy wykorzystują nasze aplikacje w swoich klasach.

MS: Z Bloxy wychodzimy jednak trochę poza edukację. Wierzymy, że segment pomiędzy edukacją dla najmłodszych, a grami jest niewystarczająco zagospodarowany. Chcemy tę lukę wypełnić.

AK74 – Wróćmy do Bloxy. Ściągnąłem, pograłem – fajne. Na pewno mnóstwo rzeczy pokażecie w kolejnych odsłonach aplikacji ale niby ograny pomysł zabawy klockami udało Wam się odświeżyć. Wyczuwam duże inspiracje Minecrafta i Lego :)

MS: Koncepcja układania, kreowania, budowania jest ponadczasowa i sprawdzi się naszym zdaniem również poza światem „realnym”, co pokazuje chociażby szalona popularność Minecrafta. Co ważne – nie
chcemy zastąpić zabawy rzeczywistymi, fizycznymi klockami. Sami za bardzo je lubimy! Wierzymy jednak, że Bloxy może stać się atrakcyjną alternatywą dla ogłupiających i najczęsciej niewiele wnoszących gier dla dzieci, których niestety jest sporo w App Storze.

AK74 – Sprawdziliście oczywiście czy możecie wchodzić na teren Lego? Bo patrząc co Apple robi w świecie IT mnie by nie zdziwiło gdyby ta duńska firma zarejestrowała prawa do wyglądu każdych klocków czy figurek. Innymi słowy – możecie robić to co robicie?:)

AK – Lego nie ma wyłączności na kształt swoich klocków, a my tworzymy autorskie zestawy; ludziki, elementy, kolory – to wszystko powstało specjalnie dla Bloxy.

MS: Pracujemy nad marką, która ma szansę znokautować Lego w mobile’u. Samo Lego nie jest w nim silne, proponuje proste, nie angażujące gry. Mamy szansę jako pierwsi na świecie przenieść w sposób ciekawy i interaktywny doświadczenie budowania klockami do mobile’u.

AK: Chcemy też nieco zamieszać w biznesie tradycyjnych producentów klocków, gdzie zestawy kosztują po 10-150 dolarów. Bloxy na starcie rozdajemy za darmo, użytkownicy mogą zapłacić dwa dolary za każdy zakup w aplikacji z paczką klocków, figurek i innych elementów. Podążymy też ścieżką Lego, jeśli chodzi o licencje na użycie w naszych aplikacjach postaci z bajek dziecięcych i wplatanie ich do świata Bloxy.

AK74 – Co jest Waszym celem długoterminowym? Stworzenie najlepszych edukacyjnych aplikacji na świecie czy sprzedaż firmy? Widzicie się w roli „wymyślaczy” kolejnych aplikacji za 10 lat?

MS: Projekt od samego początku nas bardzo wciągnął. Zarówno planowanie, tworzenie aplikacji, testy jak i promocja wymagają nie lada wysiłku, ale również dostarczają nam mnóstwo satysfakcji. To sprawia, że jesteśmy mocno związani z projektem i nie chcemy oddawać naszego „dziecka”. Przewidzenie przyszłości, szczególnie tak odległej, jest niemożliwe – na razie jesteśmy całkowicie skupieni na rozwijaniu Bloxy, chcemy by produkt był niedoścignionym wzorem dla innych aplikacji.

AK74 – Czy zmieniliście podejście do zespołu? Nadal tworzycie produkty w modelu outsourcingu? Nie macie problemu z know-how, które wycieka poza firmę?

AK – Pracujemy z zaufanymi teamami developerskimi, współpracujemy również z developerami, którzy zgłosili się do nas przez Beast Fund [www.beastfund.com]. Przykładem jest Maciek, który realizuje z nami Bloxy, jest udziałowcem w spółce i ma realny wpływ na produkt, roadmapę, strategię.

AK74 – Rozważacie pojawienie się na innych platformach niż iOS? Nie kusi Was zasięg Androida albo wsparcie Microsotu dla developerów Windows 8?

AK – Nie wykluczamy, że pojawimy się na innych platformach, przede wszystkim z Bloxy. Jest to pierwsza nasza aplikacja, której szanse na zmonetyzowanie się poza App Storem są realne.

MS – Zachęcamy developerów tworzących w Androidzie i Windows Mobile do zgłaszania się do nas. Już za chwilę będą mieli szansę realizować zarówno swoje, jak i nasze pomysły w ramach projektu Bloxy.

AK – Przykład Maćka, który trafił do nas przez Beast Fund pokazuje, że warto dzielić się z nami swoim CV i pomysłami.

AK74 – Jesteście już na rynku ponad 1,5 roku. Patrząc wstecz – które Wasze założenia nie sprawdziły się i czego się dowiedzieliście o rynku? Jest coś takiego co Was zaskoczyło albo przeraziło?

AK – Możemy potwierdzić sprawę oczywistą: development aplikacji to dopiero początek drogi. Marketing aplikacji w zatłoczonym App Storze i zatłoczonych kategoriach edukacja i gry to często mrówcza praca, App Store jest nieprzewidywalny, rynek jest nieprzewidywalny, pracujemy od peaku do peaku. Pocieszające jest to, że dobry produkt jest naprawdę się w stanie wybronić i chociaż przez pewien czas konkurować na równi z produkcjami ogromnych wydawców. Demokracja w App Storze ma swoje zalety ;)

AK74 – Zdobyliście ogromne doświadzenie – dacie się namówić na podzielenie się tą wiedzą w ramach App Academy?

AK – Jasne! W ramach App Academy opowiem o marketingu aplikacji. Zapraszam.

***

Agata Kozak – prowadzi Next is Great, Bloxy i Beast Fund, w ramach których tworzy i wydaje mobilne aplikacje edukacyjne dla dzieci. Anglojęzyczne serie Pirate Trio, Geek Kids i Bloxy sprzedawane w App Storze cieszą się uznaniem i popularnością wśród amerykańskich dzieci, rodziców i nauczycieli.

Maciek Sobiepanek jest współudziałowcem Bloxy, spółki utworzonej na potrzeby tworzenia i rozwoju projektu, jako CTO odpowiada za development i współtworzy strategię produktu.

www.nextisgreat.com
www.playbloxy.com
www.geekkids.me
www.piratetrio.com

Zapisz się do mojego newslettera

Raz w tygodniu wyślę Ci wyselekcjowane informacje ze świata: technologii, biznesu i mediów. Jeśli interesujesz się startupami, dronami, drukiem 3D, EV, VR, AI, AR, video czy bitcoinami to witaj w domu.

Obiecuję - zero spamu tylko samo "mięcho"!

Wahasz się? Dostaniesz też za darmo w PDFie komiks "Strange Years" stworzony przez Michała "Śledzia" Śledzińskiego!




Dziękuje, nie chcę