Szukaj
Zamknij
Wywiady

Gamekit.com – 10 milionów graczy z całego świata nie może się mylić

AK74 – Czym jest Gamekit.com, co robi i na czym zarabia?

Gamekit (Damian Sikora i Bartek Jędrychowski)Gamekit.com to platforma dla graczy, w której mogą oni zdobywać pełne wersje gier, płatne skiny, czy doładowania do konta na Steam poprzez wykonywanie zadań naszych partnerów. Czyli jeżeli grasz np. w Counter Strike’a i chcesz mieć fajną skórkę do broni, jednak nie chcesz wydawać na nią kasy to rejestrujesz się w naszym serwisie, zbierasz punkty i odbierasz ją za darmo.

Producenci gier oraz agencje marketingowe i afiliacyjne płacą nam za zadania wykonywane przez naszych graczy. Może to być zagranie w grę ale również wzięcie udziału w konkursie partnera, akcji promocyjnej, czy zakup fizycznych produktów w sklepie. Dostarczamy naszym partnerom oczekiwane efekty i często jesteśmy dla nich najlepszym kanałem dotarcia do zaangażowanej grupy odbiorców.

Na przełomie roku doszliśmy do poziomu 10 milionów zarejestrowanych użytkowników, głównie z Niemiec, Francji, USA, Wielkiej Brytanii i wielu innych krajów.

AK74 – Mam wrażenie, że realizowaliście raczej model “im mniej o nas slychać tym lepiej” i Gamekit nie pojawiał się mediach. Woleliście zaskoczyć konkurencję?

Gamekit – Nie chodziło o zaskakiwanie konkurencji, po prostu cały czas jesteśmy mocno skupieni na międzynarodowym rozwoju firmy i uważamy, że czas na chwalenie się sukcesami jest jeszcze przed nami.

AK74 – Wasza spółka jest jednym z kilkunastu startupów “ze stajni Gralewskiego”. Mariusz pomaga Wam na tym etapie czy to już raczej luźna relacja? Jak to wyglądało na początku?

Gamekit – Mariusz zawsze był i dalej jest mocnym wsparciem dla nas. To wybitny przedsiębiorca, którego świeże spojrzenie na nasz biznes wiele razy pomagało nam podjąć właściwe decyzje biznesowe.

AK74 – Jak zmienił się Wasz biznes od momentu kiedy zaczynaliście tworzenie pierwszych makiet I założeń serwisu? Pojawiły się jakieś nowe modele biznesowe, więksi gracze?

Gamekit – Podstawowa koncepcja biznesowa się nie zmieniła – od początku dajemy graczom możliwość zdobycia płatnych dodatków w grach w zamian za wykonane zadania. Jednak sam serwis przez ostatnie 3,5 roku bardzo mocno ewoluował.

Wprowadziliśmy zupełnie nową szatę graficzną, daliśmy graczom nowe metody zdobywania punktów, takie jak oglądanie wideo czy wypełnianie ankiet, dodaliśmy możliwość wygrania drogich gier i dodatków przy małej liczbie zebranych punktów. Wprowadzone w październiku zmiany interfejsu i ścieżek użytkownika zwiększyły monetyzację o prawie 40%.

Oczywiście mieliśmy również wiele wpadek produktowych, jak np. próba wprowadzenia streamingu gier i konkurowania z Twitchem. Obecnie nie ma na świecie podobnego serwisu skierowanego do graczy mogącego rywalizować z nami skalą działalności.

AK74 – Domyślam się, że aktywność polskich użytkowników jest najmniejsza? Od samego początku planowaliście mocne wyjście poza Polskę?

Gamekit – W Polsce wyjątkowo działamy pod marką dogry.pl, ponieważ z tym serwisem startowaliśmy przed uruchomieniem globalnej platformy gamekit.com. Aktywność polskich użytkowników nie jest mniejsza niż w krajach zachodnich, jednak różnica w wartości dla reklamodawców jest znacząca. Czuliśmy to od początku, zatem już po 3 miesiącach działalności w Polsce zaczęliśmy pracę nad zagranicznym serwisem.

Nie było by to możliwe w tak krótkim czasie bez naszych inwestorów – Protos VC, Rafała Brzoski i Mariusza Gralewskiego, którzy pomogli nam skalować biznes i eksperymentować z nowymi produktami. Obecnie mniej niż 15% naszych przychodów generowanych jest przez polskich użytkowników.

AK74 – To teraz postarajmy się dokładnie wyjaśnić na czym polega biznes Gamekita. Wydajecie ogromne sumy na platne reklamy po to żeby…

Gamekit – … pozyskać nowych użytkowników i zachęcić ich do zdobywania punktów i odebrania dodatków do ulubionej gry. Jeżeli nasz użytkownik wykona zadanie naszego partnera (np. weźmie udział w organizowanym przez niego konkursie lub osiągnie określony poziom w grze) my dostajemy za to kasę i częścią dzielimy się z użytkownikiem w formie punktów.

AK74 – Wiele lat temu w branży gier przeglądarkowych rządził na przykład BigPoint. Jak teraz wygląda ten rynek? Nie myślicie nad wsparciem gier mobilnych?

Gamekit – Działamy obecnie na rynku online’owych gier przeglądarkowych i klienckich (pobieranych na komputer). Wśród naszych graczy rządzą gry takie jak League of Legends, CS:GO, Overwatch czy Dota 2, jednak jest masa miejsca dla producentów innych gier. Rynek gier jest ogromny i czasami sami jesteśmy zdziwieni jak dużą społeczność mają gry, o których istnieniu większość z nas nie wie. Pracujemy nad platformą mobilną aby dać naszym użytkownikom możliwość zdobywania punktów na telefonach.

AK74 – Jak udaje Wam się trafić I przekonać graczy z innych krajów? Macie jakieś specjalny zestaw sztuczek czy to po prostu kwestia budżetu “do przepalenia” na AdWords?

Gamekit – Oczywiście, że mamy swój zestaw sztuczek, ale nie możemy go zdradzić  jednak bez wątpienia reklama w AdWords czy na Facebook’u jest istotnym elementem strategii pozyskiwania użytkowników. Współpracujemy z Influencerami w wielu krajach, mamy wypracowane metody optymalizacji kanałów reklamowych. Uważamy pozyskiwanie użytkowników za jedną z naszych kluczowych kompetencji, a ciągle jeszcze sporo przed nami, nie mamy jeszcze nawet 1% rynku graczy w USA.

AK74 – Czy macie i jak staracie się wygrywać z konkurencją?

Gamekit – Powstają – z reguły na lokalnych rynkach – serwisy konkurencyjne, jednak nie mamy focus’u na walkę z nimi. Staramy się dostarczać najlepszy, najbardziej wygodny produkt, w którym gracze mogą za darmo zdobyć wiele gier i płatnych dodatków, który sam się obroni przed konkurencją.

AK74 – Na stronie chwalicie się, że “rozdaliśmy nagrody o łącznej wartości: $1 432 594”. Imponujący wynik.

Gamekit – Im więcej nagród zgarniają nasi użytkownicy, tym bardziej są zadowoleni i tym częściej do nas wracają. To taka samonakręcająca się maszyna.

AK74 – Rośniecie dynamicznie więc zapewne będziecie szukali kolejnej rundy finansowania. Tym razem poza granicami Polski?

Gamekit – Tutaj Cię zaskoczę. Po okresie intensywnych inwestycji i uczenia się robienia biznesu na dużą skalę doszliśmy do poziomu wysokiej rentowności i braku konieczności pozyskiwania kolejnych rund. Jesteśmy przekonani, że nasze ambitne plany ciągłych wzrostów i podboju rynków zachodnich zrealizujemy bez zewnętrznego finansowania.

AK74 – Zapewne macie specjalny dokument do którego wpisujecie “co chcielibyśmy zmienić w kolejnej wersji”. To co chcecie zrobić nowego w Gamekit w 2017 roku?

Gamekit – W ostatnich dwóch latach nauczyliśmy się, że ewolucja jest dla nas dużo lepsza niż rewolucja. Dlatego na 2017 r. nie planujemy wdrożenia w Gamekit „the next big thing”, ponieważ obecny model działa bardzo dobrze i skupiamy się na jego skalowaniu. Widzimy duży potencjał w wejściu na rynek mobile czy przez ciągłą poprawę doświadczeń użytkownika, jednak czasami największe rezultaty przynoszą najmniejsze, z pozoru oczywiste zmiany.

Zapisz się do mojego newslettera

Raz w tygodniu wyślę Ci wyselekcjowane informacje ze świata: technologii, biznesu i mediów. Jeśli interesujesz się startupami, dronami, drukiem 3D, EV, VR, AI, AR, video czy bitcoinami to witaj w domu.

Obiecuję - zero spamu tylko samo "mięcho"!

Wahasz się? Dostaniesz też za darmo w PDFie komiks "Strange Years" stworzony przez Michała "Śledzia" Śledzińskiego!




Dziękuje, nie chcę