Artur Kurasiński – czy możesz wyjaśnić, jak Pokemon GO ewoluowało od czasu premiery i jakich przyszłych aktualizacji mogą spodziewać się gracze?
Kjell Bronder (Senior Director of Product Management w Niantic) – Pokémon GO wciąż wprowadza nowe, zabawne funkcje, które angażują graczy z ponad 150 krajów i terytoriów na całym świecie. Siódma rocznica stworzenia naszej gry przypada w lipcu, i tak się składa, że możemy pochwalić się niesamowitymi nowymi funkcjami, które udostępnimy trenerom w nadchodzących miesiącach.
Miliony graczy nie tylko chodzą po świecie, łapiąc Pokémony i odkrywając nowe miejsca, ale także spotykają się ze sobą i tworzą silne, wspierające się społeczności.
Nowe funkcje, takie jak Shadow Raids, PokéStop Showcase, Routes i inne, są częścią letniej oferty ekscytujących nowych funkcji, które pojawią się w Pokémon GO. Z niecierpliwością czekamy na dziesiątki tysięcy Trenerów, którzy spotkają się osobiście na wydarzeniach Pokémon GO Fest w Londynie, Osace i Nowym Jorku w sierpniu tego roku, a kolejne miliony wezmą udział w globalnym wydarzeniu Pokémon GO Fest.
Firma Niantic wprowadziła niedawno na rynek nowy produkt o nazwie WOL. Czy możesz powiedzieć nam więcej na jego temat i co wyróżnia go spośród innych produktów na rynku?
WOL to limitowana edycja zaprojektowana w celu zademonstrowania możliwości platformy 8th Wall dla rozwoju WebAR, która pozwala deweloperowi na jednorazowe zbudowanie doświadczenia i uruchomienie go zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i zestawach słuchawkowych Mixed Reality, wykorzystując moc sieci.
W szczególności WOL został zbudowany w celu zademonstrowania tej możliwości na Meta Quest Pro, podczas gdy to samo doświadczenie jest dostępne zarówno na iOS, jak i Androidzie bez dodatkowego kodowania.
WOL jest oparty na WebAR, więc nie wymaga pobierania. Ponadto postać Wol jest zasilana przez generatywną Sztuczną Inteligencję, dzięki czemu postać może odpowiedzieć na wszelkie pytania dotyczące przybrzeżnych sekwoi i otaczającego środowiska.
WOL jest ograniczonym wydaniem w tym sensie, że nie planujemy żadnych aktualizacji wiedzy WOL ani dodawania nowych funkcji, a celem jest zademonstrowanie deweloperom, co jest możliwe. To powiedziawszy, jest on dostępny w języku angielskim dla każdego na meetwol.com.
Jak Niantic postrzega obecny stan rzeczywistości rozszerzonej (AR) i jak będzie ona kształtować przyszłość gier mobilnych?
Znajdujemy się w bardzo ekscytującym okresie w rzeczywistości rozszerzonej z wielu powodów, zarówno krótko-, jak i długoterminowych. W perspektywie krótkoterminowej mamy na horyzoncie nowe gry, takie jak Monster Hunter Now, które pojawią się jeszcze w tym roku (we wrześniu).
Dzięki Apple Vision Pro i Meta Quest 3 konkurencja w zestawach słuchawkowych rzeczywistości mieszanej nabiera tempa. Tego typu rozwiązania sprzętowe są ważnymi krokami w kierunku pełnych okularów AR w nadchodzących latach, w których użytkownicy będą mogli wyjść na zewnątrz i cieszyć się grami bez użycia rąk w prawdziwym świecie.
Oprócz naszych własnych gier, zaktualizowaliśmy nasze narzędzia platformowe dla deweloperów, którzy używają Unity do tworzenia pełnych gier, więc deweloperzy tacy jak Reality Crisis, zespół stojący za Rodney Mullen’s Skatrix, mogą dodawać funkcje AR i usługi oparte na lokalizacji za pomocą naszych map Lightship i systemu Lightship Visual Positioning, aby dodać funkcje do istniejących gier mobilnych.
Tworzenie gier mobilnych zwykle zajmuje lata, więc dalsze rozwijanie narzędzi dostępnych dla programistów, zarówno Niantic, jak i innych firm, jest ważne dla udostępnienia większej liczby gier wszystkim typom ludzi, a nie tylko graczom.
Robimy również ogromne postępy w zakresie narzędzi i usług WebAR dzięki naszej platformie 8th Wall. Większość doświadczeń, które można odkryć na stronie 8thwall.com, jest przeznaczona dla marek i kampanii marketingowych, ale w miarę udostępniania większej liczby funkcji obserwujemy większy rozwój unikalnych doświadczeń, a WebAR ma dwie zalety: te doświadczenia są łatwiejsze do zbudowania, zwykle zajmuje to tygodnie, a nie lata, i nie jest wymagane pobieranie, więc każdy, kto ma przeglądarkę mobilną, może cieszyć się tymi doświadczeniami.
Jest to szczególnie ważne, gdy dodajemy więcej opcji opartych na lokalizacji i współdzielonych, wieloosobowych doświadczeń. To niesamowicie zabawny czas i widzimy niesamowite możliwości w nadchodzących latach.
Apple pokazało swoje okulary do rzeczywistości zmieszanej. Jak Niantic postrzega wpływ tego wydarzenia na krajobraz gier AR?
Kiedy już wiemy, czym dokładnie jest Apple Vision Pro, to porozmawiajmy o tym, dlaczego jest to korzystne dla rozwoju AR i co jeszcze pozostaje do ustalenia.
Wierzymy, że AR wzbogaca ludzkie doświadczenia poprzez połączenie świata fizycznego i cyfrowego, a Apple wyraźnie skupiło się na wizualnych aspektach tego doświadczenia w swoim pierwszym zestawie słuchawkowym.
Rzeczywistość mieszana i rozszerzona zasadniczo zmienią sposób, w jaki doświadczamy świata i korzystamy z mediów, a zapowiedź Apple jest bardzo zgodna z tą wizją. Uważamy, że w połączeniu ze sztuczną inteligencją technologia ta pozwoli nam zwiększyć nasze doświadczenie prawdziwego świata, czyniąc go bardziej wciągającym, pouczającym i przyjemnym.
Większość tego, co pokazali, było wewnątrz i zorientowane na znane scenariusze produktywności i komunikacji, ale postrzegamy gry jako fundamentalne, a nasza misja polega na motywowaniu ludzi do wychodzenia na zewnątrz, gdzie postrzegamy doświadczenie bez użycia rąk jako idealny sposób na połączenie tego, co fizyczne i cyfrowe.
Jest jeszcze bardzo wcześnie, więc zobaczymy, jakie inne doświadczenia udostępnią, gdy produkt trafi do sprzedaży w przyszłym roku.
Czy możesz powiedzieć nam więcej o aplikacji Peridot i jej roli w ekosystemie Niantic?
Peridot to pierwsze w pełni AR doświadczenie, które stworzyliśmy i jest to połączenie zaawansowanej technologii oraz wspaniałego projektu postaci i gry. Stworzyliśmy Peridot równolegle z naszymi narzędziami i usługami platformy Lightship i pod wieloma względami Peridot umożliwił rozwój Lightship.
Zespół Peridot wykorzystuje naszą semantyczną segmentację w innowacyjny sposób, dzięki czemu powierzchnia świata rzeczywistego, taka jak trawa, brud lub woda, określa żywność, którą Peridoty są w stanie znaleźć. Podobnie, Peridoty szukają rzeczy w środowisku w oparciu o zrozumienie tego, co jest wokół, więc wiedzą, że tak powiem, różnicę między psem, kwiatem a człowiekiem i zachowują się odpowiednio.
Dzięki innowacyjnemu systemowi genetycznemu każdy Peridot jest naprawdę wyjątkowy, ponieważ system generuje nieograniczoną liczbę różnych Peridotów, dzięki czemu mają one taką samą różnorodność jak my jako ludzie. I oczywiście są nieskończenie urocze, jeśli lubisz takie rzeczy!
Monster Hunter Now to jedna z najnowszych gier od Niantic. Czego gracze mogą oczekiwać od tej gry i czym różni się ona od innych gier Monster Hunter?
Największą różnicą w stosunku do istniejącej serii Monster Hunter jest to, że Monster Hunter Now jest przeznaczony na smartfony. Zespół deweloperów jest przekonany, że ten tytuł sprawi, że zarówno nowicjusze, jak i wieloletni fani serii Monster Hunter będą szczęśliwi i zadowoleni.
Głównym celem Monster Hunter Now jest przeniesienie istniejących doświadczeń Monster Hunter do świata rzeczywistego w jak największym stopniu na smartfonach.
Ze względu na charakter gry, w którą gra się na zewnątrz, dużym wyzwaniem jest przeniesienie Monster Hunter do formatu mobilnej gry w świecie rzeczywistym.
Ponadto chcemy, aby jak najwięcej osób mogło cieszyć się tym tytułem, więc nasza polityka rozwoju ma na celu ułatwienie rozpoczęcia gry, ale także zapewnienie, że fani oryginalnej serii gier będą cieszyć się rozgrywką podobną do Monster Hunter.
Jaka jest koncepcja aplikacji Truffel i w jaki sposób poprawia ona wrażenia użytkownika w grach Niantic?
Zaczęliśmy budować Truffel, ponieważ widzieliśmy możliwość stworzenia doświadczenia, które łączy geolokalizację i miejsca polecane przez znajomych. W rzeczywistości jest to restart oryginalnej aplikacji Field Trip.
Niantic jest znany z innowacyjnego wykorzystania AR w swoich grach. Jak firma wyobraża sobie koncepcję metaverse pasującą do tych ram?
Mamy bardzo zróżnicowane podejście do tego, czym jest metawers. W Niantic umiemy mieszać cyfrowe światy wraz z kreacją na świat rzeczywisty, fizyczny. To jak mieszanie atomów i bitów czyli rzeczy fizyczny i cyfrowych ze sobą.
Nie widzimy ludzi noszących przez cały dzień gogli, które odcinają prawdziwy świat na rzecz w pełni cyfrowego, uważamy, że ma to wiele negatywnych skutków, które są sprzeczne z naszą misją jako firmy.
Do tej pory stworzyliśmy pojedyncze gry, takie jak Pokémon GO, Peridot, Ingress i Pikmin Bloom, aby wprowadzić radosną eksplorację, cyfrowe nakładki i rozrywkę do prawdziwego świata, i doceniamy zewnętrznych programistów tworzących szeroką gamę doświadczeń AR, które utrzymują się w bardzo precyzyjnych lokalizacjach dzięki naszemu systemowi pozycjonowania wizualnego Lightship.
Niedawno udostępniliśmy Niantic Campfire wszystkim graczom Niantic, aby ułatwić znajdowanie graczy w pobliżu, naloty, nawiązywanie nowych kontaktów, planowanie nowych wydarzeń.
Nie mamy konkretnego harmonogramu do udostępnienia, ale udostępnimy Campfire również zewnętrznym programistom, więc możesz sobie wyobrazić, że ktoś używa Campfire do odkrywania szerokiej gamy doświadczeń AR, gdziekolwiek się znajduje, i uważamy, że tego rodzaju różnorodność oparta na lokalizacji i osobistych zainteresowaniach jest dużym sposobem, w jaki metaverse ożyje dla wielu ludzi, chociaż nie oczekujemy ani nie potrzebujemy, aby ktokolwiek tak to nazywał.
Jak Niantic postrzega rolę generatywnej sztucznej inteligencji w rozwoju przyszłych gier i doświadczeń?
Generatywna sztuczna inteligencja ma ogromny potencjał w wielu obszarach, w tym AR. Jak wspomniano wcześniej, niedawno opublikowaliśmy naszą pierwszą demonstrację generatywnej sztucznej inteligencji w produkcie wykorzystującym platformę 8th Wall WebAR (WOL).
Widzimy, że generatywna sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej dostępna dla programistów tworzących doświadczenia AR, początkowo z naszą platformą 8th Wall, ale z pewnością pojawi się więcej opcji pełnego tworzenia aplikacji. Po stronie konsumentów widzimy możliwości dla treści generowanych przez użytkowników przy użyciu narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji.
Obecnie wiele osób zaangażowało się w generatywną sztuczną inteligencję dzięki dużym modelom językowym w systemach czatu i modelom dyfuzyjnym do tworzenia obrazów i łatwo jest zobaczyć, jak można je włączyć do innych aplikacji i doświadczeń.
Nie mamy teraz nic konkretnego do przekazania, ale postrzegamy to jako ogromną szansę w najbliższej przyszłości.
Czy możesz wyjaśnić więcej na temat Niantic Wayfarer i jego znaczenia w ekosystemie Niantic?
Program Niantic Wayfarer jest przeznaczony dla wysokopoziomowych graczy Pokémon GO i Ingress, którzy mogą nominować interesujące miejsca do dodania do odpowiednich plansz w świecie rzeczywistym. Do tej pory większość tych skanów została wykorzystana do stworzenia mapy bazowej lokalizacji, czyli mapy 2D, ale te skany prawdziwego świata są również podstawą do stworzenia następnej generacji mapy 3D świata.
Gracze Ingress i Pokémon GO przesłali dziesiątki milionów skanów lokalizacji, które są krótkimi klipami wideo wykonanymi w aplikacji Wayfarer. Skany są kluczowym elementem naszych map, w tym Lightship Maps i Lightship VPS. Mapy Lightship pomagają ludziom orientować się w świecie.
Można ich używać w dowolnych grach, a ostatnio udostępniliśmy je zewnętrznym deweloperom, którzy używają Lightship do tworzenia swoich doświadczeń AR.
Lightship VPS to nasza mapa AR świata, która pozwala urządzeniom dokładnie wiedzieć, na co patrzą ludzie, w tym ich pozę i punkt widzenia. Dzięki ponad 195 000 publicznych lokalizacji na całym świecie, deweloperzy korzystający z VPS mogą wykorzystać te szczegółowe informacje do tworzenia wspólnych doświadczeń.
Obecnie ponad 250 milionów ludzi mieszka w odległości pięciu minut spacerem od lokalizacji aktywowanej przez VPS. VPS umożliwia deweloperom tworzenie treści AR, które mogą utrzymywać się w określonych lokalizacjach, z centymetrową precyzją, dzięki czemu użytkownicy aplikacji korzystających z VPS mogą robić takie rzeczy, jak zostawiać wiadomości audio opowiadające ich historię, jak to miało miejsce w aplikacji JR Reality.
Większość zeskanowanych lokalizacji pochodzi od graczy, ale niedawno umożliwiliśmy również deweloperom dodawanie lokalizacji i będziemy rozszerzać sposób dodawania lokalizacji w przyszłości, aby przyspieszyć liczbę lokalizacji i zapewnić, że zawsze będziemy mieć aktualne skany, ponieważ każda lokalizacja w świecie rzeczywistym może się dynamicznie zmieniać.
Czym jest projekt Lightship VPS i jakie korzyści przynosi użytkownikom gier Niantic?
Jeśli chodzi o tworzenie map i usług opartych na tych mapach, przyjmujemy podejście skoncentrowane na pieszych. Lightship Visual Positioning System (VPS) to usługa, która zasila naszą mapę świata AR. Dla deweloperów VPS pozwala im tworzyć doświadczenia AR, które wykorzystują centymetrową precyzję, wiedząc, gdzie znajdują się urządzenia użytkowników i orientację każdego użytkownika, dzięki czemu treści cyfrowe mogą być realistycznie prezentowane w tej lokalizacji.
Pozwala również na utrzymywanie treści AR, które mogą być tworzone przez programistów lub użytkowników końcowych, w zależności od doświadczenia. Na przykład użytkownicy aplikacji JR Reality (iOS i Android) mogą zostawiać wiadomości w lokalizacjach aktywowanych przez VPS w Nowym Jorku i słyszeć wiadomości, które inne osoby już zostawiły w tych lokalizacjach.
Niedawno wprowadziliśmy VPS w Ingress poprzez funkcję o nazwie Overclock, która pomaga graczom bardzo szybko hakować portale, kluczową umiejętność w grze, w oparciu o skanowanie lokalizacji aktywowanych przez VPS. Funkcja ta ma dodatkową zaletę działania jako anty-cheat, ponieważ gracze muszą być w danej lokalizacji, aby korzystać z VPS, więc połączenie GPS i VPS działa jak uwierzytelnianie dwuskładnikowe w prawdziwym świecie.
W jakim kierunku Niantic przewiduje ewolucję rozrywki wykorzystującej sztuczną inteligencję i technologie AR/VR?
Generatywna sztuczna inteligencja ma ogromny potencjał w wielu obszarach, w tym AR. Jak wspomniano wcześniej, niedawno opublikowaliśmy naszą pierwszą demonstrację generatywnej sztucznej inteligencji w produkcie wykorzystującym platformę 8th Wall WebAR (WOL).
Widzimy, że generatywna sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej dostępna dla programistów tworzących doświadczenia AR, początkowo z naszą platformą 8th Wall, ale z pewnością pojawi się więcej opcji pełnego tworzenia aplikacji.
Po stronie konsumentów widzimy możliwości dla treści generowanych przez użytkowników przy użyciu narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji. Warto zauważyć, że tworzenie zasobów 3D jest szczególnie trudne, ale niezbędne do tworzenia zabawnych doświadczeń AR.
Wierzymy, że z czasem generatywna sztuczna inteligencja znacznie ułatwi każdemu tworzenie interaktywnych obiektów i postaci 3D bez konieczności uczenia się zaawansowanych narzędzi do modelowania używanych obecnie przez profesjonalistów.
Obecnie wiele osób zaangażowało się w generatywną sztuczną inteligencję dzięki dużym modelom językowym w systemach czatu i modelom dyfuzyjnym do tworzenia obrazów i łatwo jest zobaczyć, jak można je włączyć do innych aplikacji i doświadczeń. Nie mamy teraz nic konkretnego do przekazania, ale postrzegamy to jako ogromną szansę w najbliższej przyszłości.
W jaki sposób Niantic planuje wyprzedzić konkurencję na rynku gier AR?
Mamy kilka zalet, które pomagają nam wyróżnić nasze produkty i usługi. Nasza misja jest wyjątkowa, ponieważ dajemy ludziom powody do wychodzenia na zewnątrz, odkrywania i nawiązywania kontaktów społecznych w świecie rzeczywistym. Nasza koncentracja oznacza, że stale rozwijamy stan wiedzy w zakresie korzystania z kamer w telefonach komórkowych, a Peridot jest najnowszym przykładem, pierwszą w pełni mobilną grą AR. Technologia, która sprawia, że Peridot wiarygodnie żyje w prawdziwym świecie, jest częścią naszej przewagi konkurencyjnej. Nasze mapy są najbardziej precyzyjne na świecie, jeśli chodzi o doświadczenia 3D i AR, i są tworzone w ludzkiej skali, w przeciwieństwie do większości innych map, które są przeznaczone dla samochodów i nawigacji na cztery (lub więcej) koła.
Nadal udostępniamy nasze narzędzia do tworzenia AR programistom, którzy chcą tworzyć aplikacje w pełnej skali (za pomocą Lightship) oraz tym, którzy chcą tworzyć kampanie i powiązane doświadczenia za pomocą WebAR (8th Wall).
Wszystko, co robimy, ma być zabawne i angażujące dla graczy i użytkowników końcowych na całym świecie. Oznacza to, że nieustannie słuchamy opinii graczy i testujemy gry i funkcje, jednocześnie udostępniając nasze narzędzia zewnętrznym programistom, aby mogli tworzyć rodzaje doświadczeń w świecie rzeczywistym, które chcą budować. Jest to dla nas ważne, aby pomóc w skalowaniu naszej misji z setkami i tysiącami deweloperów tworzących doświadczenia, które zachęcają ludzi do wyjścia do prawdziwego świata, aby wspólnie dzielić się doświadczeniami AR i multiplayer.
Czy możesz powiedzieć nam więcej o tym, jak Niantic koncentruje się na rozwoju społeczności i interakcjach graczy w swoich grach?
Bardzo wierzymy w budowanie społeczności, ponieważ jest to bezpośrednio związane z naszą misją zachęcania ludzi do wspólnego odkrywania świata. Osobiste wydarzenia i regularne dni społeczności są dużą częścią tego, co robimy, aby budować społeczność dla każdej gry, ale ponieważ nasze gry są rozgrywane w prawdziwym świecie, budowanie społeczności może być trudniejsze niż w przypadku większości społeczności gier online.
Oto kilka konkretnych przykładów. W Ingress, naszej najdłużej działającej grze (ponad dziesięć lat!), współpracowaliśmy ze społecznością, aby zorganizować niezliczone Dni Misji, NL-1331 i wydarzenia Pierwszej Soboty, aby zgromadzić członków lokalnych społeczności w prawdziwym życiu.
W Pokémon GO wprowadziliśmy funkcje takie jak Raiding i wydarzenia takie jak Community Day, aby pomóc ludziom w odkrywaniu ich lokalnych społeczności. W zeszłym roku uruchomiliśmy program Ambasadorów Społeczności, aby jeszcze bardziej wspierać rozwój lokalnych społeczności.
27 czerwca udostępniliśmy globalnej publiczności Niantic Campfire, aby pomóc ludziom odkrywać ludzi i wydarzenia na żywo odbywające się w ich okolicy, z bardzo dokładną mapą, która pomaga graczom łączyć się w drużyny, znajdować i rozpoczynać rajdy i nie tylko.
Jakie są wyzwania stojących przed Niantic w zakresie integracji nowych technologii, takich jak AR i AI, w swoich grach i jak planujecie je zaadresować?
Jako pionier w tworzeniu gier mobilnych AR, opracowaliśmy wiele nowych technologii, w tym metody opracowane i udoskonalone przez nasze zespoły badawcze, aby przekształcić dowolną kamerę smartfona w skaner AR. Ponieważ nowe technologie, takie jak LiDAR, są dostępne tylko w najnowszych telefonach, nasza technologia płynnie łączy nowe i stare, dzięki czemu gracze naszych gier mogą nadal cieszyć się grami niezależnie od posiadanego modelu telefonu.
Rozwój technologii AR i technologii opartych na lokalizacji zawsze się zmienia, więc zawsze mamy mieszankę konkretnych rzeczy, które staramy się rozwiązać lub ulepszyć, oraz ogólnych ulepszeń, do których dążymy.
Jest to powód, dla którego nasz VPS jest na przykład jedynym systemem na świecie, który może pomieścić trwałą zawartość AR dla wielu graczy jednocześnie, z centymetrową precyzją. Nawet wykonywanie tej pracy wiąże się z dążeniem do lepszej precyzji, poprawy opóźnień i ogólnie większej wydajności.
Jak wspomniano wcześniej, Peridot jest doskonałym przykładem wielu pierwszych rozwiązań, które rozwijają technologię i to, co jest możliwe w AR do przodu, a tym, co odróżnia ją od Pokémon GO, jest to, że Peridot wymaga nowszych telefonów o wyższej mocy, podczas gdy my zawsze chcemy zapewnić, że gra taka jak Pokémon GO jest dostępna dla jak największej liczby osób na całym świecie.
Rozwój technologii jest dla nas zawsze ważny, ale nigdy nie chcemy tworzyć technologii dla samej technologii. Chcemy tworzyć lepszą technologię, aby tworzyć bardziej zabawne, wciągające i miejmy nadzieję magiczne doświadczenia, które wydają się prawdziwe.
Nowa technologia generatywnej sztucznej inteligencji ma duży potencjał, ale musi pasować do doświadczenia, które próbujemy zbudować lub zapewnić narzędzie lub usługę, której deweloperzy potrzebują do tworzenia własnych doświadczeń.
Dużo mówimy o zabawie i bardzo poważnie podchodzimy do upewnienia się, że rzeczy, które tworzymy, są przede wszystkim zabawne i użyteczne.
English version:
Can you explain how Pokemon GO has evolved since its launch and what future updates players can expect?
Pokémon GO has continued to launch fun, new features that engage players from over 150 countries and territories around the world. The game’s seventh anniversary is this July, and we have a summer of awesome new features we’re bringing to Trainers in the months ahead. Not only are millions of players walking around the world, catching Pokémon and exploring new places, but they’re meeting each other and creating strong, supportive communities. New features like Shadow Raids, PokéStop Showcase, Routes and more are all part of the summer lineup of exciting new features coming to Pokémon GO. We’re looking forward to tens of thousands of Trainers gathering in person at Pokémon GO Fest events in London, Osaka and New York this August, and millions more participating in the Pokémon GO Fest global event.
Niantic has recently launched a new product called WOL. Can you tell us more about it and what makes it unique from other products in the market?
Wol is a limited edition release designed to demonstrate the capabilities of the 8th Wall platform for WebAR development, that allows a developer to build an experience once and have it run across both mobile devices and Mixed Reality headsets by leveraging the power of the web. Specifically, Wol was built to demonstrate that capability on the Meta Quest Pro while the same experience is available on both iOS and Android with no additional coding. Wol is WebAR based so there is no download required. Additionally, the character of Wol is powered by generative AI so that the character can answer any questions about the coastal redwood trees and surrounding environment.
Wol is a limited release in the sense that we do not have any plans to make updates to Wol’s knowledge or add any new features, and the purpose is to demonstrate what is possible for developers. That said, it is available in English for anyone to try at meetwol.com.
How does Niantic view the current state of Augmented Reality (AR) and how it will shape the future of mobile gaming?
We’re in a very exciting time in augmented reality for many reasons, both short and longer terms. In the short term, we have new games on the horizon like Monster Hunter Now coming later this year (September). With Apple Vision Pro and Meta Quest 3 the competition in mixed reality headsets is heating up. These types of hardware developments are important steps to full AR glasses in the coming years where users will be able to go outside to enjoy hands-free gaming experiences in the real world.
In addition to our own games, we have updated our platform tools for developers who use Unity to build full games, so a developer like Reality Crisis, the team behind Rodney Mullen’s Skatrix, can add AR functionality and location based services using our Lightship Maps and Lightship Visual Positioning system, to add features to existing mobile games. Mobile games typically take years to make so continuing to advance the state of the tools available to developers, both Niantic and non-Niantic, is important to making more games available for all types of people, not just gamers.
We’re also making tremendous progress with WebAR tools and services thanks to our 8th Wall platform. Most of the experiences to discover at 8thwall.com are for brands and marketing campaigns, but as we make more features available we see more development of unique experiences, and WebAR has two advantages in that those experiences are easier to build, typically taking weeks, not years, to make, and there are no downloads required so anyone with a mobile browser can enjoy those experiences. This is especially important as we add more location based options and shared, multiplayer experiences.
It’s an incredibly fun time and we see incredible opportunities in the coming years.
Apple has announced their MR glasses. How does Niantic see this development impacting the AR gaming landscape?
Now the world knows what Apple announced with Apple Vision Pro so let’s talk about why it is beneficial for AR development and what is still to be determined. We believe that AR enriches human experiences by merging physical and digital worlds, and Apple clearly focused on the visual aspects of the experience with their first headset. Mixed and augmented reality will fundamentally change how we experience the world and consume media, and Apple’s announcement very much aligns with this vision. We think when coupled with AI, this technology will let us augment our experience of the real world, making it more engaging, informative and enjoyable.
Most of what they showed was inside and oriented around familiar productivity and communication scenarios, but we see games as being fundamental, and our mission is about motivating people to go outside where we see a hands free experience as an ideal way to blend the physical and digital.
It’s still very early so we will see what kinds of other experiences they make available when the product goes on sale next year.
Can you tell us more about the Peridot app and its role in Niantic’s ecosystem?
Peridot is the first fully AR experience we’ve built and it’s a blend of advanced technology and wonderful character and game design. We created Peridot in parallel with our Lightship platform tools and services, and in many ways Peridot made Lightship possible. The Peridot team pushes our Semantic Segmentation uses in innovative ways, so the real world surface like grass, dirt or water, determines the food that Peridots are able to find. Similarly, Peridots seek out things in the environment based on understanding what’s around, so it knows, so to speak, the difference between a dog and a flower and a human and it behaves accordingly.
Thanks to an innovative genetic system, every Peridot is genuinely unique, as the system generates a limitless number of different Peridots, so they have as much diversity as we have as humans. And of course, they are endlessly adorable, if you’re into that kind of thing!
Monster Hunter Now is one of the latest games from Niantic. What can players expect from this game and how does it differ from other Monster Hunter games?
The biggest difference to the existing Monster Hunter Series is that “Monster Hunter Now” is for your smartphones. The development team is confident that this title will make both newcomers and long-time fans of the Monster Hunter series happy and satisfied.
The top goal of Monster Hunter Now is to bring the existing Monster Hunter experience to the real world as much as possible on smartphones. Due to the nature of the game being played outside, it is a big challenge to put Monster Hunter into the format of a mobile real-world game. Also we want as many people as possible to enjoy this title, so our development policy is to make it easy to get started yet also to ensure that the fans of the original game series are going to enjoy the Monster Hunter-like play experience.
What is the concept behind the Truffel app and how does it enhance the user experience in Niantic games?
We started to build Truffel because we saw an opportunity to build an experience that married geo-location and places friends recommend. It’s actually a reboot to the original Field Trip app.
Niantic has been known for its innovative use of AR in its games. How does the company envision the concept of the metaverse fitting into this framework?
We have a very differentiated take on what the metaverse means. For us, there is so much opportunity to layer on digital worlds and creations onto the real physical world, a blending of atoms and bits, if you will. We don’t see people wearing headsets all day that shut out the real world in favor of a fully digital one, we think that has many dark outcomes that are opposite our mission as a company. So far we have created individual games like Pokémon GO, Peridot, Ingress and Pikmin Bloom to to bring joyful exploration, digital overlays and entertainment experiences to the real world, and we are starting to see outside developers make a wide variety of AR experiences that persist in very precise locations thanks to our Lightship Visual Positioning System.
We just recently made Niantic Campfire available to all Niantic game players to make it easier to find players nearby, to raid, make new connections, plan new events. We don’t have a specific timeline to share, but we will also make Campfire available to outside developers so you can imagine someone using Campfire to discover a wide range of AR experiences wherever they are, and we think that kind of variety based on location and personal interest is a big way that the metaverse will come to life for many people, though we don’t expect or need anyone to call it that.
How does Niantic view the role of generative AI in the development of future games and experiences?
Generative AI has huge potential in so many areas, AR included. As noted earlier, we recently released our first demonstration of generative AI in a product using the 8th Wall WebAR platform (Wol). We see generative AI becoming more available for developers building AR experiences, initially with our 8th Wall platform but certainly more options to come for full app development. On the consumer side, we see opportunities for user generated content using generative AI tools. Today many people have engaged with generative AI thanks to large language models in chat systems and diffusion models for image creation, and it is easy to see how these could be incorporated into other apps and experiences. We don’t have anything specific to share now, but see this as a huge opportunity in the near future.
Can you explain more about Niantic Wayfarer and its significance in the Niantic ecosystem?
The Niantic Wayfarer program is designed for high level players of Pokémon GO and Ingress to nominate points of interest to be added to the respective real world game boards. To date, the majority of these scans have been used for the basemap of locations, a 2D map, but these scans of the real world are also foundational to building the next generation of the 3D map of the world. Players of Ingress and Pokémon GO have submitted tens of millions of scans of locations, which are short video clips done in the Wayfarer app. The scans are a key component of our maps, including the Lightship Maps and Lightship VPS. Lightship Maps help people orient themselves in the world. These can be used for any games and recently we made them available to outside third party developers who use Lightship to build their AR experiences.
Lightship VPS is our AR map of the world that allows devices to know exactly what people are looking at, including their pose and point of view. With more than 195,000 public locations around the world, developers using VPS can leverage that detailed information to create shared experiences. Currently, more than 250 million people live within a five minute walk of a VPS activated location. VPS allows developers to build AR content that can persist at specific locations, with centimeter level precision so users of apps that take advantage of VPS can do things like leave audio messages telling their story as has been done in the JR Reality app.
The majority of scanned locations we have have come from players, but we also have recently enabled developers to add locations and we will be expanding the way locations can be added in the future to accelerate the number of locations and ensure we always have up to date scans as each real world location can change dynamically.
What is the Lightship VPS project and what benefits does it bring to the users of Niantic’s games?
When it comes to building maps and services based on those maps we take a pedestrian centric approach. Lightship Visual Positioning System (VPS) is a service that powers our AR map of the world. For developers, VPS lets them build AR experiences that leverage centimeter level precision, knowing where users’ devices are and the orientation of each user so that digital content can be presented realistically at that location. It also allows AR content to persist, which can be created by developers or end users, depending on the experience. For example, users of the JR Reality app (iOS and Android) can leave messages at VPS-activated locations in NYC and they can hear the messages that other people have already left at those locations.
We recently introduced VPS in Ingress via a feature called Overclock which helps players very quickly hack portals, a key ability in the game, based on scans of VPS activated locations. The feature has the added benefit of performing as an anti-cheat in that players have to be at the location to use VPS, so the combination of GPS and VPS act like two-factor authentication for the real world.
In what direction does Niantic foresee the evolution of entertainment experiences that utilize AI and AR/VR technologies?
Generative AI has huge potential in so many areas, AR included. As noted earlier, we recently released our first demonstration of generative AI in a product using the 8th Wall WebAR platform (Wol). We see generative AI becoming more available for developers building AR experiences, initially with our 8th Wall platform but certainly more options to come for full app development.
On the consumer side, we see opportunities for user generated content using generative AI tools. It’s worth noting, creating 3D assets is particularly challenging but essential to creating fun AR experiences. We believe that over time generative AI will make it much easier for anyone to create interactive 3D objects and characters without ever having to learn any of the advanced modeling tools used by professionals today. Today many people have engaged with generative AI thanks to large language models in chat systems and diffusion models for image creation, and it is easy to see how these could be incorporated into other apps and experiences. We don’t have anything specific to share now, but see this as a huge opportunity in the near future.
How does Niantic plan to stay ahead of the competition in the AR gaming market?
We have several advantages that help us differentiate our products and services. Our mission is unique in that we give people reasons to go outside, explore and make real world social connections. Our focus means we are constantly advancing the state of the art in using the cameras in mobile phones, with Peridot being the latest example, the first fully AR mobile game. The technology that makes Peridots believably live in the real world is part of that differentiated advantage we have. Our maps are the most precise in the world for 3D and AR experiences, and they are built at human scale, as opposed to most other maps that are meant for cars and four (or more) wheel navigation.
We continue to make our tools for AR creation available to developers who want to make full scale apps (using Lightship) and those who want to create campaigns and related experiences using WebAR (8th Wall).
And not to be lost, everything we do is meant to be fun and engaging for game players and end users around the world. That means we are constantly listening to player feedback and testing games and features, while also making our tools available to outside developers to build the kinds of real world experiences they want to build. That is important to us to help scale our mission with hundreds and thousands of developers building experiences that nudge people out into the real world to share AR and multiplayer experiences together.
Could you tell us more about how Niantic is focusing on community development and player interactions within its games?
We are big believers in community building as this directly relates to our mission of getting people outside to explore the world together. In-person events and regular community days are a big part of what we do to build community for each game, but because our games are played in the real world, community building can be more challenging than most online games communities.
Here are some specific examples. In Ingress, our longest running game (more than ten years old!), we’ve worked with the community to host countless Mission Days, NL-1331, and First Saturday events to bring members of local communities together in real life.
For Pokémon GO, we’ve introduced features such as Raiding and events like Community Day to help bring people together to discover their local communities. Last year we launched a Community Ambassador program to help further support the growth of local communities.
On June 27, we released Niantic Campfire to our global audience to help people discover the people and live events happening in their local area, with a very precise map to help players Team Up, find and start Raids and more.
What are some of the challenges Niantic faces in integrating new technologies, like AR and AI, into its games and how do you plan to overcome them?
As a pioneer in building AR mobile games, we have developed a lot of new technologies including methods developed and refined by our Research teams to turn any smartphone camera into an AR scanner. As new technologies like LiDAR are available in only the newest phones, our technology seamlessly blends new and old so to the player of our games they can still enjoy the games regardless of what model phone they have.
AR and location-based technology developments are always changing, so we always have a mix of specific things we are trying to solve or improve, and general improvements we are pushing for in the state of the art. It’s the reason our VPS, for example, is the only system in the world like it that can accommodate persistent AR content for multiple players simultaneously, with centimeter level precision. Even doing that work involves pushing for better precision, improved latency and overall more performance.
As noted earlier, Peridot is a great example of a number of firsts pushing the technology and what’s possible in AR forward, and what makes it different from Pokémon GO, for one thing, is Peridot requires more recent, higher powered phones while we always want to ensure a game like Pokémon GO is available for the most possible people around the world.
Advancing the state of the art is always important to us, but we never want to do technology for technology’s sake. We want to make better technology to create more entertaining, immersive and hopefully magical experiences that seem real. New generative AI technology has a lot of potential, but it needs to fit an experience we are trying to build or provide a tool or service developers need to build their own experiences. We talk a lot about fun and we’re very serious about making sure the things we build are fun and useful first and foremost.