Powiedz NIE cenzurze
8:00 14th August 2007

Pomimo naładowanych wakacyjnym leniuchowaniem akumulatorow, pomimo, ze koalicja wreszcie przestala sie paletac w mediach a Piekny Roman zajal nalezne mu miejsce na smietniku polityki, pomimo, ze jest lato i pomimo, ze w sumie wokol jest tak fajnie i milo postanowilem zaprotestowac…
Postawilem bloga, zrobilem stronke i zaczynam akcje spoleczna “Powiedz NIE Cenzurze”. Na poczatku bedzie o AXE (ich materialy udalo mi sie zdobyc najszybciej) i zakazie emisji spotow w TV przez KRTiV. Sytuacja jak dla mnie dziwna bo pokazuje, ze jeden urzednik moze zadecydowac o calej kampanii i produkcie (telewizja to nadal najsilniejsze wsparcie w kampaniach reklamowych).
Co jest w tych spotach zlego? Czy widac gola pupe (jak w produktach kosmetycznych), czy widac kawalek piersi (jak w produktach dla matek karmiacych) czy pojawiaja sie slowa powszechnie uzane zw wulgarne (jak w Sejmie i Senacie RP) czy obrazaja uczucia religijne (jak pewni ksieza)? A pierdzacy i zygajacy bohaterowie Shreka? Mnie mdlilo podczas ogladania. Dzieciaki siedzace obok byly zachwycone.
Nie. Po prostu ktos wiedzacy lepiej uznal, ze klepanie po tylku pani w zakiecie oderwana reka od manekina jest hardkorem i zboczeniem. Dzieci nie powinny tego widziec. A moga ogladac dziennikI TV o 19.00? Moga. A co w dziennikach pokazuje sie najczesciej - tragedie, ciala zmasakrowane wybuchem bomby w Iraku, wypadek i spalone ciala w autokarze, wypadki na torach formuly jeden, ofiary strzelaniny w amerykanskiej szkole. Sam dziecka nie posiadam, ale pamietajac swoja przygode z telewizja daje sobie uciac reke, ze czasami to co bylo “normalne” dla cenzorow i bylo pokazywane w TV niezle walilo mnie w glowe jako male dziecko.
Magia godziny 23.00 pozwala urzednikom sadzic, ze dzieci niczym automaty zasypiaja w kazdym domu rowno o tej godzinie. Wydaje mi sie, ze tak naprawde to tylko Pani Elzbieta Kruk moze spac spokojnie o tej godzinie (do czasu nowych wyborow).
Ktos powie hipokryzja. Bronie komercyjnej reklamy produkt X. Jasne. Oczywiscie. Pamietajcie jednak o tym, ze takich zakazow bylo juz sporo - ostatnio Play, Heyah. Gwaratuje Wam, ze w agencjach reklamowych znajdziecie sie jeszcze duzo przykladow.
Zeby bylo jasne. Nie protestuje przeciwko zdjeciu Axe’a. Protestuje przeciwko powtarzajacym sie dzialalniom, ktore nie do konca sa jasne dla agencji ich klientow i mediow, ktore w koncu z tego zyja, ze puszczaja reklamy. Nie mozna puszczac wszystkiego to jest oczywiste - przyjmijmy zatem jasne kanony dzialan. Dlaczego jedna reklama jest okej a druga zla? Jesli istnieje wyznacznik - prosze o jego pokazanie i ujecie w przepisy. Inaczej decyzja bedzie zawsze dokonywana przez anonimowego urzednika.
Po co o tym mowic? Bo nie wiem czy wiecie, ale ruszyly prace majace na celu przygotowanie rozwiazan prawnych dot. cenzury w Internecie. Tak, dobrze slyszycie. Nasz kochany rzad zlecil rozpoczecie prac nad wprowadzeniem regulacji prawnych i nakladajacych podobne lub takie same mechanizmy kontroli jak w przypadku innych mediow. Zegnajcie strony z darmowymi grami, serwisy erotyczne, darmowa muzyko, zdjecia i programy. Pa, pa.
Wszystko to bedziesz mogl obejrzec sobie po 23.00 jak wklepiesz swoj PESEL na stronie MSWiA. Oczywiscie jesli tylko bedziesz placil podatki i glosowal na partie rzadzaca.
Jestes uzytkownikiem internetu? Ogladasz telewizje - nie stoj i nie czekaj. Za miesiac, pol roku, rok mozesz nie moc juz protestowac. Nie stoj bezczynnie tylko wyraz swoje zdanie. Jesli nie zgadzasz sie ze mna - uszanuje to. Najgorsze co mozna zrobic to przejsc nad tego typu praktykami do porzadku dziennego.
APEL: jestes freelancerem, agencja, firma dzialajaca w branzy mediow i reklamy? Zrobiles cos (twoj zespol) co zostalo ocenzurowane? Napisz do mnie - artur@revolver.pl i podziel sie wiedza. Z przyjemnoscia zamieszcze kazdy taki material z opisem na “Powiedz NIE cenzurze”.

August 14th, 2007 at 11:18 am
hm. a co by powiedziala polska telewizja na serie nowych reklam axe, ktore sa juz w telewizji na calym swiecie. ?
http://pl.youtube.com/watch?v=md9zMmsqkg8
http://pl.youtube.com/watch?v=27QP6vJf9KM
http://pl.youtube.com/watch?v=kFA594MpJrs
http://pl.youtube.com/watch?v=EBw2bXb2umI
http://pl.youtube.com/watch?v=DJS06waFD7g
w holandii podobno nie ma osoby ktora nie wie skad jest bom chicka wah wah ;) pozdrawiam, Aśa
August 14th, 2007 at 11:27 am
;( zalamka
August 14th, 2007 at 11:27 am
i oczywiscie NNNNNNNNNNIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
cenzurze
August 14th, 2007 at 12:12 pm
Panie Kurasiński psycholog z pana ŻADEN! Naprawdę nie widzi Pan różnicy pomiędzy dzieckiem oglądającym zwęglone ciała, a dzieckiem oglądjącym tę reklamę AXE ?! Przecież pierwszorocznikowy psycholog czy pedagog z podżędnej uczelni mógłby Panu elaborat o tym napisać! Ja się nie rozpiszę bo skoro pana “mottem” jest “…tak, ale to ja mam rację” to mi jest szkoda czasu i słów - bo nic nie da taka rozmowa o ile Pan tego nei zechce. Piszę tylko żeby zachęcić do głebszego przemyślenia tej sprawy, popytania znajomych którzy mają dzieci itd., a to po to żeby swoją energię i siłę ukierunkował Pan bardziej słusznie i w kierunku tej cenzury “ukrytej” i niesłusznej - bo to jest prawdziwym zagrożeniem dla naszej świadomosci kulturowej!!
Pozdrawiam i mam nadzieję, że nie skwituje mnie Pan swoim “mottem”.
August 14th, 2007 at 12:26 pm
Arthiel: “[...]to mi jest szkoda czasu i słów[...]” Ja chętnie poznam te argumenty. Chyba, że ich nie masz.
Ja mam dziecko i chyba wolę, żeby zobaczyło na ekranie cycka niż ofiarę wypadku rozsmarowaną na dwóch pasach jezdni.
P.S. Czy to na podrzędnych uczelniach pisze się “podżędnej”.
August 14th, 2007 at 12:46 pm
cenzurowanie zaczyna sie od tego, ze cos sie komus skojarzy i wpadnie na pomysl zeby na wszelkie wypadek zakazac. to KRRiT zaprotestowala. Grzechem firmy byloby tego nie wykorzystac :)
August 14th, 2007 at 12:54 pm
@ Arthiel - witam i poprosze o naukowo udowodnione roznice we negatywnym wplywie na rozwoj dziecka informacji zawierajacych przemoc, brutalnosc oraz epatujacych erotyzmem. jak rozumiem Twoje zalozenie jest takie, ze dziecko bardziej bedzie mialo “zryta” psychike jak zobaczy nagie piersi, pupe niz jak pokazemy mu flaki, krew, tortury i egzekucje?
czekam na poparcie Twoich tez - najlepiej z linkami do badan.
August 14th, 2007 at 1:08 pm
chcę tylko przypomnieć, że w reklamie axe nie ma nagich piersi, pośladków czy - nie bójmy się powiedzieć - łechtaczek. Jest w niej mniej nagości niż w głośno reklamowanym Miss World/Polonia, więc wypociny pana/i Arthiel są niczym nieuzasadnione. Bo co będzie następne - prezenterka pogody jest zbyt pociągająca więc zakazać prognozy pogody?
August 14th, 2007 at 1:29 pm
ja uwazam, ze calego Internetu nie da sie ocenzurowac.
to jest za duzy ogrom Ludzi, by ot tak dalo sie go stlamsic…
August 14th, 2007 at 2:13 pm
a ja pragnę zauwazyć, że erotyzm to nie tylko nagosc ale także gesty, słowa, sposób poruszania się. reklama Axe jest erotyczna. Możemy jedynie załozyć, że dzieci na to nie wpadną, za mało wiedzą. jednak każdy >uświadomiony
August 14th, 2007 at 2:17 pm
Mary: zgadza się. To jest dobre adresowanie. Zrozumieją tylko uświadomieni. Dla reszty reklama może być bez sensu.
Majstersztyk ;-)
August 14th, 2007 at 2:40 pm
Owszem majstersztyk.
Co w moim mniemaniu nie zmienia faktu, że dzieci nie powinny tego ogladac. działa to na takiej samej zasadzie jak przeklinanie: przy dzieciach nie przeklinamy, by nie uczyły sie tego. Nie pozwalajmy wiec by powtarzały i naśladowały cos, co absolutnie nie jest dla nich!
August 14th, 2007 at 3:12 pm
Idę o zakład, że to słabo zakamuflowana akcja wirusowa dla Axe.
August 14th, 2007 at 3:47 pm
“a ja pragnę zauwazyć, że erotyzm to nie tylko nagosc ale także gesty, słowa, sposób poruszania się.” - a do swojego męża nie mówisz “kochanie” tylko ’stary bucu’, na plaże chodzisz w rajstopach i koszuli z długim rękawem, żeby dzieci nie prowokować i nie wyglądać zbyt erotycznie.
Niedługo jak w taliblandzie nie będzie można nawet krótkiego rękawka założyć bo za dużo erotyki.
Przypomina mi to teksty w stylu “kobieta sama prosiła się o gwałt bo założyła spódnicę przed kolana”. Sorry. Jak tak widzisz świat to mi przykro.
August 14th, 2007 at 4:59 pm
nie przypominam sobie bym napisała, ze erotyzm jest zły. Nie napisałam prawda…?No właśnie. Chodzi mi o EPATOWANIE erotyzmem. dziecko wiem czy jest nagie ciało i nie zwróci na nie uwagi na plazy. Za to jesli w telewizji miga cos kolorowego i widac jak pani bawi sie ręką lalki (bo czymże innym jest manekin) klepie sie po pupie i krzyczy ze była taką złą dziewczynka…chciałbyś zeby Twoje dziecko robiło tak gdy idziecie przez miasto…?
i zgadzam sie z lolz’em : to wszystko przemyslana kampania:)
August 14th, 2007 at 5:07 pm
[...] się cenzurze w mediach. To całe zamieszanie firmuje swoim nazwiskiem Artur Kurasiński i opisuje na swoim blogu plany i motywację, która pchnęła do do stworzenia serwisu. Do akcji Artura przyłączyły się kilku istotnych graczy na rynku mediów internetowych: [...]
August 14th, 2007 at 5:09 pm
jestem zażenowana tą cała sytuacją.. Absolutnie popieram Autora tej strony. Czy zamierza ocenzurować internet tylko Polski rząd..? Tak, jak to zrobili z ulubiona bajką mojego, jednorocznego siostrzeńca -teletubisiami? Oraz cieszącą się dużą popularnościa wieczorynkę ‘Miś uszatek’? Dla mnie to jest nie do pojęcia! Byłam w Anglii i rozmiawiałam z Anglikami. Niektórzy pytali mnie sie czy to prawda, ze Polski rzad usunął te bajki z anteny.. Z przykrością musialam przytaknać. Było mi bardzo wstyd za naszych madrych politykow, bo gdzie sie nie obejrzec wszedzie sie śmieja z Polski! Ile juz sie naogladałam zagranicznych reportazy o tej polskiej ‘cenzurze’. To już jest tragiczne! Nie wiem czy ktoś oglądał wiadomości, ale zamierzają wprowadzic podsłuch na telefony (stacjonarne i komorkowe) oraz wlasnie w internecie (e-mail i komuniaktory). jest to związane z tarczą antyrakietową.. Troszkę odbiegłam od tematu, ale tu zaczyna powracac Polska sprzed ok.17laty. przepraszam, ze tak sie rozpisalam, ale naprawde sie zaniepokoiłam tymi zamierzeniami polityków! Chiałam iść na studia, ale nie wiem czy tu zotać, czy ma to jakis cel.. mam rodzine w Anglii i Niemczech, takze mam gdzie jechac ;) PS.dodam, że chodze do 3kl. gim, ale staram sie patrzec na swiat racjonalnie, z dystansem.. ;)
August 14th, 2007 at 8:11 pm
czarna07 : w polsce nic nie ma, jezeli masz rodzine w Anglii i w Niemczech to po gimnazjum wypie*****j stąd jak najszybciej… tutaj niczego nei znajdziesz, nic nie zarobisz, zadnej pracy nei bedzie, na koniec zycia emeryture obniza o polowe (s ledwoscia starczy na chleb) bo “przed laty byla pomylka w wyliczeniach” jak to pisalo gdzies w FAKCIE bodajrze…
jak tylko bede pełnoletnia, to z moim chłopakiem chciala bym wyjechac z polski… obojetnie gdzie, byle nie polska..
przeciez to sie w glowie nie miescie…:/
cenzura normalnie porażka…;/
tak, niech jeszcze założą podłuchy, zeby broń Cie Panie Boże nie przeklnąć w ciszy w swoim własnym pokoju! bo od razu przybiegnie antyterrorystka i wywleką Cię z pokoju za “ku**ę”…
omg…
stanowczo mówię nie cenzurze…
polska - aż strach się bać…
żal.pl
August 14th, 2007 at 8:38 pm
Panie Arturze, czy można prosić o linki do informacji, które potwierdzają fakt zakazania reklam AXE i planów wprowadzenia cenzury internetu?
Jestem przeciwny cenzurze, ale pierwszy raz słyszę o cenzurze tych reklam. Ponadto widziałem te reklamy w telewizji przed 23.
August 14th, 2007 at 10:07 pm
własnie chciałam jechać do rodzeństwa, tyle, ze dobrze mi wchodzą jezyki obce i chciałam isc za tłumacza.. zobaczymy (przepraszam za lekkie zboczenie z tematu stronki). W Anglii jest wszystyko inaczej, tak.. ułożone. W ogole nie ma porownania. Pozdrawiam wszystkich przeciwnikow cenzury [;
August 14th, 2007 at 10:09 pm
Artur, ja zapytam za Bartkiem z C5 - czy cała ta akcja to nie jest przypadkiem viral za pieniądze AXE?
Proponuję publikację ‘full disclosure’ jeśli chcesz uniknąć takich pytań, bo na razie właśnie na to wygląda.
August 14th, 2007 at 10:16 pm
@ Jacek i Bartek - Panowie - Axe / Unilever nie wie nic o akcji. Zapytajcie sie kogos chcecie w ich firmie. Nie dostalem zadnej zgody wrecz nawet teraz dostaje od nich po lapach za robienie szumu z czegos co chcieli zamiesc pod dywan.
o2 / gg / interia - ich tez mozecie zapytac sie dlaczego sie zgodzili. Kasa za Axe? Wolne zarty. Chyba, ze w dezodorantach :)
Jak napisalem wczesniej - pojawia sie na powiedznie.org inne reklamy, bede chcial pokazywac nie tylko rzeczy zwiazane z internetem czy TV - Gombrowicz niezle sie ostatnio wpisal w mode na zabranianie.
August 14th, 2007 at 10:29 pm
Artur, dzięki za wyjaśnienie, ale odpowiedz jeszcze proszę na pytanie rozwiewające wszelkie wątpliwości - czy pracujesz dla Unilevera, pośrednio bądź bezpośrednio?
Z płaceniem o2/gg/interii dezodorantami to ładny żart, ale obok tematu - myślę zresztą, że każdego z nich byłoby stać na taki gest wobec jednego ze swoich największych klientów.
August 14th, 2007 at 10:33 pm
Dołączam się zresztą do deklaracji Gołębia i jeśli się mylę, to stawiam skrzynkę piwa - ale naprawdę full disclosure rozwiałoby wszystkie wątpliwości.
August 14th, 2007 at 10:36 pm
Nie ma się co spierać, bo psujemy zabawę, a przecież dementi nie wchodzi w grę - to oczywiste. Tajność operacji i publikacja kolejnych reklam po przejściu fali też należą do podstawowych założeń akcji - zarówno ty Jacku jak i ja byśmy tego sami dopilnowali. Zresztą nasze buczenie jest niegroźne bo efekt (sic) zapewne już został osiągnięty, a nasza siła rażenia jest wątpliwa. Poza tym nie ma na przecież celu torpedowania tych działań…
Lewe w tym wszystkim są zbieżne daty publikacji klipów w kilku miejscach (ale autorzy różni!), promocji, design manifestu (ta czcionka z zepsutej maszyny? please) i w tym wszystkim Axe jako wyłączny temat na blogu.
Wybaczcie, ale mnie już nic nie przekona, uparta ze mnie bestia. Spodziewałbym się takiej kampanii po agencjach, które webu nie znają i wierzą w powodzenie i złudną wiarygodność takich działań. Ale sami sobie kitu nie wciskajmy.
August 14th, 2007 at 11:03 pm
Faza 2. Ahead of schedule?
August 14th, 2007 at 11:27 pm
@ Bartku -
Z reka na sercu, nie wiem czy to cos pomoze, ale postaram sie:
1. Unilver nie jest tworca bloga ani pomyslodawca akcji.
2. Unilver / Axe nie byli i nie sa moimi klientami ani firmami z ktorymi pracowalem / wspolpracowalem. Byc moze po tej akcji znajde sie na ich liscie rezerwowej, kto wie ;)
3. Znam osobiscie w Unileverze jedna osobe - ta z ktora rozmawialem na temat wywalenia spotow Axe’a z TV.
4. Przyznaje sie do tego, ze bloga nie zrobilem sam wlasnymi rekoma :)
5. NIE otrzymuje ani nie otrzymywalem w zadnej postaci wynagrodzenia od firmy Unilever. NIE otrzymam tez wynagrodzenia w najblizszej przyszlosci.
6. Blog powstal w celach naglosnienia: cenzury w mediach na przykladzie Axe. Na przykladzie powtarzam. Rozumiem, ze dolaczenie innych firm nie jest dla Was przekonywujace. Okej - zatem mozna uznac, ze jesli to Unilver placi za wszystko to wlasnie robi dobrze Heyah (bo te spoty pojda jako kolejne).
7. Unilever to duza firma. Czy poslugiwalby sie mna do reklamowania swojego produktu? A co z panem Wojewodzkim, ktory ostatnio promowal Axe biegajac z laskami po moscie? Kto jest lepszym liderem opinii?
August 14th, 2007 at 11:31 pm
Panie Arturze, a gdzie są informacje o tej cenzurze reklam Axe?
August 14th, 2007 at 11:40 pm
Jacek źle postawił pytanie. Unilever korzysta z usług wielu firm (chociażby buzzmarketingowych), które mogą być bezpośrednim pomysłodawcą/zleceniodawcą takiej akcji…
August 14th, 2007 at 11:45 pm
Artur: dzięki za wyczerpującą odpowiedź. W swojej podejrzliwości wyczytałem z niej tylko tyle, że akcja nie jest Twojego pomysłu i koordynowała ją trzecia strona (zresztą też mam swoje konspiracyjne podejrzenia kto dokładnie). Ale prawie się nabrałem po pierwszym przeczytaniu.
Ja niestety jestem już nie do przekonania, a podstawowym argumentem jest coś czego nie napisałem wcześniej: nie pasuje mi to do kogoś, kto tv i reklamę omija na swoim blogu szerokim łukiem, a z drugiej strony zainteresowany jest polityką i pewnie znacznie bardziej surowo ocenia prawdziwą cenzurę, a nie takie tam śmoje boje, manekin i babka po 23ej. Nie mów, że po tych celnych obserwacjach różnych dziedzin życia, które czytamy na Twoim blogu, nagle Cię wzięło na obronę takich pierdół.
(Wychodzę tu na jakiegoś opętanego trolla blogowego, ale uwierz mi, że to nic osobistego i po prostu kontynuuję temat bo jestem wścibski cholernie i nie potrafię się powstrzymać.)
August 14th, 2007 at 11:48 pm
a domena powiedznie.org jest zarejestrowana na:
Art Fabrika Karolina Kraus
…
August 15th, 2007 at 12:15 am
@ Bartek: :)
August 15th, 2007 at 12:46 am
Ja mam takie pewne nieśmiałe pytanie w kwestii formalnej :) Dlaczego na przedmiotowej stronie (powiedznie.org) nie ma możliwości wypowiedzenia się ZA taką cenzurą reklam jaką opisujecie ? Gwoli obiektywności taka opcja być powinna - no chyba, że powinienem w przeglądarkę wklepać adres powiedztak.org :):)
Myślę, że na całą tą akcję można spojrzeć z innej strony. Jest to swoisty “chłyt maketigowy” :) pokazuje jednak, że Internet zaczyna być coraz częściej zauważany przez reklamodawców …
August 15th, 2007 at 12:53 am
(H)eureka!
August 15th, 2007 at 12:56 am
nie spekuluj Jacek
August 15th, 2007 at 1:06 am
raczej nie spoiluj
August 15th, 2007 at 1:30 am
@Green: Internet już został zauważony przez reklamodawców. Pytanie jak będzie postrzegany…
August 15th, 2007 at 8:12 am
Ile dziś można zarobić na zrobieniu takiego virala?
August 15th, 2007 at 10:08 am
@ Bartek i Jacek: nie ma dla mnie problemu z tym, ze zadajacie pytanie i drazycie temat. spekulacje sa dobre :) Internet to b. zywe medium i robiac taka akcje musialem sie liczyc z tym, ze dostane obuchem.
Bardzo podoba mi sie Wasza praca detektywistyczna :)
@ Michał: to było pytanie do mnie? jeśli tak, to jako właściel mini agencji wyceniłbym taką pracę na 20-30 tys. pln netto z opcją success fee. Ale nie slyszalem, zeby ktos w Polsce placil az tyle.
Bartek, Jacek - a jak w waszych agencjach? Mieliscie zapytania o virale na taka skale?
August 15th, 2007 at 11:14 am
Nie, to raczej tak wygląda, że zapytania dotyczą celów, a nie narzędzi. To my proponujemy rozwiązania, ale takiego to bym raczej nie miał czelności komuś sprzedać. Poza tym bałbym się, że nie znajdę kogoś kto by przykleił swoje nazwisko pod tak wątpliwie zlepioną akcją.
Ja widziałem na tyle dużo akcji wirusowych, które nie wypaliły albo wypaliły ale prosto w strzelających, że do tematu podchodzimy bardzo ostrożnie. Doświadczenia z niesławnych ‘All I want for Christmas is a PSP’ w wykonaniu Sony czy akcji “wirusowej” zrobionej przez Agency.com dla Subwaya pokazują, że trzeba to albo robić bardzo dobrze i wiarygodnie, albo nie brać się za to narzędzie wcale.
Nie kręci mnie wciskanie klientom słabego virala, tylko dlatego, żeby pokazać że coś robimy jako pierwsi i znamy dostępne narzędzia. Ale możemy się pochwalić np. “Przesłuchaniem” (http://www.przesluchanie.pl) dla iTVP. Użytkownicy trafiali do serwisu, który w pierwszej fazie kampanii był nieobrandowany i enigmatyczny. Żeby dowiedzieć się czegoś więcej trzeba było wziąć na spytki Pawła Małaszyńskiego i wyciągnąć z niego pewne informacje. Dopiero kiedy to się udało internauci byli informowani, że sprawa dotyczy serialu “Oficerowie”, na którego stronę przekierowywał nas grany przez aktora “Grand”. Wieść o tym serwisie rozchodziła się właśnie wirusowo i udało nam się osiągnąć założony cel. Po stronie c5 był zarówno pomysł jak i realizacja tego przedsięwzięcia.
Tak naprawdę to ja w tej kwestii jestem trochę idealistą i nie lubię traktowania konsumentów jak idiotów. Nie trzeba dezinformować i oszukiwać, żeby przeprowadzić skuteczną akcję wirusową. Trzeba mieć po prostu dobry, śmieszny, ciekawy pomysł. Przykłady kampanii Dove Evolution, filmiku z dynamitem Quicksilvera czy nawet te filmiki z mikserem, który ze wszystkiego zrobi koktajl, to skuteczny i uczciwy marketing.
Ale chyba nie przeszliśmy już z etapu zaprzeczenia do fazy chwalenia się skalą przedsięwzięcia i porównywania do działań konkurencji, co? Raptem 1 dzień minął dopiero! ;)
August 15th, 2007 at 11:20 am
a najwięcej korzyści z całej akcji będzie miał pan Artur Kurasiński który wspaniale promuje swoją osobę;)
August 15th, 2007 at 11:21 am
@ Bartek - no popatrz, podpuściłem Cię i sam popłynąłeś :))
Tak czy siak - domene zamierzam aktywnie wykorzystywac do roznych innych akcji mniej lub bardziej spolecznych. Mam tez nadzieje, ze pomimo pierwszych reakcji uda sie wokol niej zbudowac krag osob zainteresowanych tematyka kontroli tresci w mediach i regularnie pokazywac rozne case’y.
August 15th, 2007 at 11:59 am
zastanawiające jest to iż domene twojego bloga założyła inna osoba, i to kto.
Powiedznie.org zarejestrowane na:
Registrant Name:Art Fabrika Karolina Kraus
Registrant Organization:Art Fabrika Karolina Kraus
Registrant City:Sopot
natomiast w aleji firm pisze iż ta sama Art Fabrika (Agencja marketingowa)
jest w Warszawie, dziwne
Art Fabrika - organizacja wydarzeń promocyjnych ,wszelkie działania brandingowe, strategie marketingowe dla firm
August 15th, 2007 at 12:06 pm
@ DX: wykupila domene, nie zalozyla bloga :).
Faktycznie osoba, ktora domene kupila byla Karolina ja ja od niej odkupilem poniewaz bylem na wakacjach i nie moglem zrobic tego sam.
Przenoszenie domeny w toku. Art Fabrika to nazwa dzialalnosci Karoliny.
August 15th, 2007 at 12:23 pm
i to była jedyna osoba która mogła kupić domene? był jakiś strach że ktos ją wykupi że tak zależało na czasie i nie można bylo jej zarejestrować po powrocie?
poza tym, gadu-gadu które zarabia ogromną kase na reklamach nagle zostawiło komercyjne reklamy i propaguje “inicjatywy społeczne” hah tak tak, a świstak siedzi…
August 15th, 2007 at 12:34 pm
@ DX - oczywiscie, ze tak :)
August 15th, 2007 at 12:36 pm
szkoda, uważałem Pana Artura Kurasińskiego za jakiś autorytet w branży nowych mediów, no ale z tą ściemą autorytet znikł…
kasa,kasa,kasa.
August 15th, 2007 at 12:47 pm
@ DX - dziękuję za miłe słowa (”jakiś autorytet” :)
Na dzień dzisiejszy moge powiedziec, ze Twoja wypowiedz jest dla mnie zrozumiala, ale krzywdzaca. Bylbym jednak b. naiwny gdybym powiedzial, ze sie nie spodziewalem takich komentarzy.
Powtórze raz jeszcze - nie otrzymałem ani nie otrzymam wynagrodzenia. niestety watpie abym Cie przekonal. Pozdrawiam i pomimo wszystko zachecam do zagladania na mojego bloga nawet jesli uwazasz, ze bedzie go prowadzil osoba nie bedaca “jakims autoryrtetem” :)
August 15th, 2007 at 12:56 pm
jeśli to nie jest ukryta kampania marketingowa to przepraszam, i odwołuje wszystko.
Mimo wszystko uważam że to kampania marketingowa i pewnie niedługo się o tym przekonamy.
August 15th, 2007 at 1:06 pm
możesz dać słowo honoru iż to tylko twój projekt/pomysł i inicjatywa(niekomercyjna) i żadna firma reklamowa/marketingowa itp. nie ma nic z tym wspólnego nawet w małym stopniu?
August 15th, 2007 at 1:14 pm
@ DX - niestety po przeanalizowaniu Twojego wpisu muszę powiedzieć - nie, ponieważ sam jestem właścicielem firmy zajmującej się nowymi mediami więc moja deklaracja na twoje pytania “tak” od razu byłaby kłamstwem.
August 15th, 2007 at 1:20 pm
a to inicjatywa firmy czy osoby prywatnej?
August 15th, 2007 at 2:03 pm
@ DX: a jak to rozróżnisz? :) “prywatnie” zna mnie kilka osob. Służbowo (poprzez bloga, firme i inne dzialania branzowe jak chocby Aula Polska) wiele wiecej. Nie moge tego rozroznic bo niby jak - na blogu promuje firme i moje inne projekty. A na stronie akcji promuje bloga firmowego jakby nie bylo..
Sklamalbym mowiac, ze moje intencje sa czysto “non profit” - w jakis sposob korzystam jako firma na calym szumie, linkach, przekierowaniach i komentarzach.
August 15th, 2007 at 2:13 pm
to może inaczej sformułuje pytanie, czy przy tworzeniu tej akcji nie miałeś nawet najmniejszych intencji promocji axe?
August 15th, 2007 at 2:22 pm
@ DX - nie da sie uniknac wiazania akcji z Axe jesli na pierwszy ogien idzie ich spot :) Logicznym zatem bedzie obserwowanie serwisu i jego rozwoju.
August 15th, 2007 at 2:32 pm
nadal ciekawi mnie akcja z domeną, czemu nie mogła być kupiona po wakacjach?
August 15th, 2007 at 3:11 pm
Zenada, nie trzeba byc specjalnie blyskotliwa osoba zeby sie zorientowac ze to jest akcja promocyjna produktow zamieszczonych w spotach, a zamieszczenie Heyah nie ma tu nic do rzeczy, tak jakby w jednym miejscu nie można bylo reklamowac dwoch produktow, zwlaszcza niekonkurujacych ze soba (ani z zadnym innym produktem Unilevera). Uwierze w szczytny cel akcji dopiero jak zobacze spot y konkurencji w tym samym miejscu(np. Nivei, Plusa, Orange)
August 15th, 2007 at 3:16 pm
@ Szary Człowiek - no to masz problem bo nie słyszałem zeby spoty Nivea, Plus czy Orange byly zabraniane przez KRTiV :)
August 15th, 2007 at 3:33 pm
Arturze to byl tylko przyklad firm bedacych konkurencja dla tych zanieszczonych na stronie, a mysle ze jednak biorac pod uwage asortyment produktow jaki oferuje Unilever, na pewno jakas konkurencyjna ocenzurowana reklama by sie znalazla.
Uwazam ze tylko czepiasz sie slowek, bo nie masz na maja wypowiedz sensownego kontrargumentu (i tylko mi nie pisz ze trudno o dostep do takich spotow i tak wyszlo ze znalazly (zostaly udostepnione) sie tylko te dwa)
August 15th, 2007 at 3:39 pm
@ Szary Czlowiek : ciekawa interpetacja :) Nie wchodzac w dalsza polemike mam propozycje - podaj linki polskich zakazanych reklam i umieszcza je na stronie http://www.powiedznie.org. Zgoda? Challenge accepted?
August 15th, 2007 at 4:12 pm
http://www.bekaworld.pl/readarticle.php?article_id=456
W tym miejscu znajdziecie zakazana reklame dzemow Lowicza
http://media.wp.pl/kat,36682,wid,8047485,wiadomosc.html?ticaid=14498
a na tej stronie informacja o tym ze ta reklama zostala zakazana
Rozumiem ze niedlugo pojawi sie na stronie..
August 15th, 2007 at 4:18 pm
I o cenzurze mowia ludzie ktorzy sami cenzuruja komentarze, szkoda gadac, nie rozumiem czemu moj post z linkiem do zakazanej reklamy zostal usunety..
August 15th, 2007 at 4:37 pm
@ Szary Czlowiek - nie obiecuje, ze dzis, ale zawisnie reklama z afro amerykaninem :)
August 15th, 2007 at 5:54 pm
nadal ciekawi mnie akcja z domeną, czemu nie mogła być kupiona po wakacjach??
August 15th, 2007 at 8:56 pm
@ DX - bylem away from poland, dowiedzialem sie o zdjeciu spotow, wymyslilem nazwe domeny, poprosilem o jej zabukowanie i oplacenie. nie za bardzo w dziczy czlowiek ma dostep do komputera i sieci.
przyznaje - bledem bylo, ze nie dopilnowalem zeby przeniesc dane na mnie przed odpaleniem bloga. mea culpa.
August 15th, 2007 at 9:36 pm
szczerze jak człowiek honoru powiedź że nie jest to w żadnym stopniu akcja promocyjna axe?
August 15th, 2007 at 9:41 pm
@ DX - w jakim stopniu jest - zobacz na ilosc postow ze slowem “Axe” czyz to nie promocja?:)
August 15th, 2007 at 9:42 pm
chodzi mi o akcje planowaną.
August 16th, 2007 at 9:27 am
@ Szary czlowiek - dzem z murzynem wisi :) co dostaje w nagrode?
August 16th, 2007 at 10:46 am
szczerze jak człowiek honoru powiedź że nie jest to w żadnym stopniu akcja promocyjna axe??
August 16th, 2007 at 12:04 pm
Właśnie dochodzę do wniosku, że “genialność” tego rodzaju form promocji (kontrowersyjne reklamy Axe) polega na robieniu szumu, nie ważne jak, ważne aby było szeroko (zasięg) i skutecznie.
Przyznaję szczerze, że każdy z nas się do tego dokłada, dodając kolejne komentarze pod tą notką :)
Stawiam 0,5, że autorzy klipu liczyli na takie reakcje :)
pzdr, patS
August 16th, 2007 at 12:13 pm
Jeśli chodzi o domenę to co piszesz wydaje mi się mało prawdopodobne. Naprawdę będąc w głuszy i nie mając dostępu do Internetu wymyśliłeś nazwę niezajętej domeny internetowej ?? Nie wiem jak innym ale mi znalezienie fajnej, niezajętej nazwy zajęło ostatnio ładnych parę dni, a dostęp do sieci był do tego niezbędny. No chyba, że przesłałeś koleżance całą listę domen do sprawdzenia ….
August 16th, 2007 at 1:07 pm
Niby kontrowersyjne - kto to finansuje itd. ale przecież najistotniejszy w tym jest sprzeciw wobec cenzury. Axe to pretekst, albo inicjator, ale nie dziwi Was, że reklamy, które są naprawdę mało szokujące w porównaniu z Benettonem, mają być w TV po 23??? Dla mnie to jest wystarczający powód żeby poprzeć protest.
August 16th, 2007 at 7:39 pm
Ale te reklamy są emitowane w tv przed 23, a Pan Kurasiński nie podał do tej pory odnośników do informacji, które mają świadczyć o tym, że taki zakaz został wprowadzony.
Chciałbym również zobaczyć odnośniki do informacji, w której będzie napisane, że rząd rozpoczął prace nad przepisami umożliwiającymi “cenzurowanie” internetu.
IMHO, tłumaczenie dot. rejestracji przez inną osobę, jest bardzo dziwne. Mam w związku z tym pytanie? Dlaczego Pani Karolina Kraus, kupiła domenę na firmę, a nie jako osoba prywatna?
August 16th, 2007 at 8:59 pm
Pani Karolina pracuje na co dzień w Gadu Gadu S.A. i kupiła domenę na swoją działalność żeby zatrzeć ślady.
To jest taka specjalna akcja społeczna, za którą stoi tylko pan Artur, domenę kupuje Gadu Gadu, stronę projektuje jeszcze ktoś inny, hostuje to wszystko o2, filmiki na youtube wrzuca Heureka, bannery za (cennikowo) dziesiątki tysięcy puszczają solidni partnerzy, a wypadek sprawia że w tym całym zamieszaniu o cenzurę pokazywane są tylko reklamy Axe, które są jak najbardziej puszczane w telewizji ale na 2 kanałach tylko po 23ej (więc nie do końca są dobrym przykładem ostrej, inspirującej manifesty cenzury, ale komu to przeszkadza właściwie)
Pan Artur ma po prostu status, który pozwala nakłonić do pracy i niemałych inwestycji sporo osób, niezależnie od tego, że w dniu wielkiej promocji content do serwisu nie jest jeszcze gotowy.
Ale ogólnie rzecz biorąc sprawa jest czysta i dotyczy słusznej sprawy, więc nie żerujmy na niej jak hieny.
August 16th, 2007 at 10:27 pm
[...] i technologii w Internecie, Web 2.0 itd. Chętnie czytuję jego bloga. W jednym z ostatnich wpisów dotyczących właśnie cenzury w mediach rozgorzała dosyć burzliwa dyskusja m.in. o motywach [...]
August 16th, 2007 at 10:29 pm
słusznej sprawy? no sorry ale jak ktoś w taki sposób broni słuszne sprawy to ja dziękuje, przez kłamstwo i oszukiwanie ludzi?
August 16th, 2007 at 11:51 pm
@ szary czlowiek: halo, obronco uciesnionych, apostole prawdy - gdzie jestes? wrzucilem wybrana przez Ciebie reklame, hop, hop!
August 17th, 2007 at 3:48 pm
Hmm… Nie moge znalezc trackbacka wiec w ten sposob dopisze :-)
http://luczakpr.pl/2007/08/17/nie-dla-powiedz-nie-cenzurze/
Pozdrawiam!
August 17th, 2007 at 8:53 pm
O 21:48 czyli dokładnie przed chwilą została wyemitowana na kanale tvn reklama axe z “klepaniem po pupie”. No i gdzie ta cenzura? hmmm?
August 17th, 2007 at 10:09 pm
Sergiusz… stawiam 500 PLN na TVP i Polsat :-)
August 18th, 2007 at 10:08 am
Tylko przed reklamą Axe jest napis “Bez cenzury”, który ma te same kolory i czcionkę jak wspominany blog. Na końcu zaś podany jest adres www i znowu tylko w reklamie Axe :)
Nie wiem czemu się tak oburzacie chłopaki. Akcja zrobiona genialnie: dużo szumu, dużo szumu, dużo szumu. O to chyba chodziło. Nawet te detektywistyczne podchody z rejestracją domeny itp tylko dodają pikanterii.
Ktoś poczuł się oszukany, że akcja nie jest (może nie być) autentyczna? Naprawdę?
August 18th, 2007 at 4:59 pm
Na końcu spotu Axe emitowanego w tv jest adres powiedznie.org?
August 18th, 2007 at 5:50 pm
Bartek,
pisałem o wersji na You Tube. I chodziło o to, że reklamę Axe chciało się twórcom bloga tak edytować, a reszty już nie. Ciekawe dlaczego? :)
August 18th, 2007 at 10:26 pm
Jest tu kto jeszcze? :-)
Wszyscy się oburzają, ale pomysł na tego typu wirala jest bardzo dobry i mimo, że kasa z tego marna, to trzeba Panu Kurasińskiemu pogratulować kreatywności. Nie rozumiem jednak dwóch rzeczy:
- czy promocja osoby samego autora została wliczona jako część “zapłaty” za tą całą akcję?
- po co oszukiwać społeczność blogerów skoro i tak nie na nich zarabia cała akcja. Ja rozumiem, szum, itd. Ale przyjmując nawet, że wszyscy którzy usłyszeli o tej “aferze” wejdą na tą stronę, to dochodów z reklam, które im się wyświetlą starczy co najwyżej na zestaw noży nierdzewnych marki Gibex. Czy warto było zatem generować niesmak u wielu osób “z branży” za te parę złotych?
Oczywiście moje spekulacje są czysto hipotetyczne, bo jak udowodni wkrótce Sejmowa Komisja d/s tzw. “afery siekiery”, autor jest niewinny i nie wziął za tą akcje ani złotówki (płacili w rublach) :-]
August 18th, 2007 at 11:43 pm
@ Michał S. - Michale ciesze sie, ze poza praca nad ogladalnoscia wspanialego, nowatorskiego i jakze swietnie rozwijajacego sie portalu Pino znajdujesz czas na komentowanie moich poczynan. Pragne Cie zapewnic, ze cala kase z Unilevera przekaze na wsparcie Waszego teamu z Patrz.pl - w koncu nalezy Wam sie jak psu kielbasa za tak swietny serwis. Ale poniewaz nie pobije
Twoje pytania pozostawie bez odpowiedzi - tusze, ze taka madra i bystra osoba jak Ty sama sobie za chwile odpowie na wszelkiej watpliwosci. W koncu Twoj blog kipi od pomyslow a Twoje ciete riposty nie raz przyprawialy o palpitacje serce interlokutorow.
August 19th, 2007 at 8:06 am
O Twojej kreatywności pisałem na poważnie i bez sarkazmu. Szkoda, że wszystko traktujesz jako atak.
PS: Odpowiedź na mój komentarz jak zwykle klasa.
August 20th, 2007 at 1:48 pm
polecam ten adres, ciekawy kolejny zbieg okolicznosci :)
http://www.smog.pl/wideo/12071/nie_podoba_ci_sie_to_ze_reklamy_sa_cenzurowane/
September 2nd, 2008 at 6:35 pm
Reklamy AXE są szowinistyczne, tu nie chodzi o epatowanie nagością ale, o obrażanie kobiet. Mówię NIE dyskryminacji..