Szukaj
Zamknij
Gry i Granie

Być jak ksiądz – zbuduj własną parafię i baw się.

AK74 – Czym jest i do jakiego gatunku zakwalifikowałbyś grę „Parafia”?

Aleksander Podgórni – Jest to niewątpliwie gra przeglądarkowa. Dokładna definicja jest nie do końca możliwa, można znaleźć tutaj elementy wieku różnych gatunków. Przygoda, walka, ekonomia.

AK74 – Jakie było koszta stworzenia, jaka technologia i jaki zespół uczestniczył w produkcji?

AP – O dokładnych kosztach nie chcemy mówić. Dobry skrypt musi kosztować. Przekonaliśmy się na własnej skórze – przy poprzedniej wersji – że nie można napisać gry tanio, dobrze i szybko. To jest nierealne. Straciliśmy ze względu na zły wybór wykonawcy. Mało brakowało, a projekt upadł by całkowicie. Na szczęście trafiliśmy na chłopaków z netBOMB i wszystko ruszyło z kopyta. Mogę powiedzieć, że środki przeznaczone na grę wystarczyłyby na niezbyt stary samochód popularnej marki. A to przecież nie koniec, gra jest w ciągłym rozwoju. Zespół produkcyjny liczył 7 osób: 3 z naszej strony, 4 po stronie netBOMB. Po starcie gry wystarczy już tylko kilka osób do dalszego rozwoju.

AK74 – Na czym zarabiacie? Czy rozróżniacie lepsze i gorsze kanały zarabiania na Waszej grze? Jakiego rzędu kwoty można zarobić na tego typu produkcie?

AP – Parafia działa w modelu freemium. Gracze, którzy mają taką ochotę, mogą zakupić odpusty czyli odpowiednik punktów Premium. Jednak bez zakupu odpustów można wygodnie grać, a gra jest tylko odrobinę trudniejsza. Mamy zamiar wprowadzić także nieinwazyjne i nietypowe reklamy, ale dopiero w momencie osiągnięcia masy krytycznej. Wiemy jakiego rzędu kwoty by nas zadowalały, dążymy do nich jednak jesteśmy dopiero na początku tej wyboistej drogi. Gra zarabia od pierwszego dnia.

AK74 – Czy specjalnie zdecydowaliście się na kontrowersję związaną z odwołaniami do religii katolickiej? Nie mieliście żadnych problemów z „obrażaniem uczuć religijnych”?

AP – Staramy się nie obrażać uczuć religijnych, przynajmniej swoich uczuć religijnych. Tematyka została wybrana z premedytacją. Bo nie może być tak, że wszyscy obawiają się reakcji księży i nic nie robią, bo można obrazić uczucia religijne. Daleko nam w obrażaniu uczuć religijnych do ludzi z grupy Monty Python, którymi się inspirujemy ale nie mamy odwagi ani czelności się do nich porównywać. Niektóre sytuacje są bardzo przerysowane, inne wymyślone a jeszcze inne stereotypowe. Wszystko jednak okraszone jest humorem. Specyficznym humorem. To ma być przede wszystkim dobra zabawa, a nie jakaś wojna z klerem.

AK74 – Jakie kanały promocyjne wykorzystujecie? Facebook generuje Wam dobry ruch? Planujecie podłączyć się poprzez API do innych polskich serwisów społecznościowych?

AP – W promocji wykorzystujemy informacje prasowe, pozycjonowanie, reklamy, blog strony, FB. Budujemy także program partnerski, który pozwoli na jeszcze lepszą promocję. Jeśli chodzi o ruch z Facebooka to jest on zadowalający i coraz większy. I to cieszy. Natomiast inne serwisy społecznościowe dają marginalny ruch. I dlatego w chwili obecnej nie planujemy używania ich API – jednak nie wykluczamy tego. Tematyka nieco kontrowersyjna chyba jest idealna dla mediów, spory ruch dostarczyły nam publikacje m.in. na stronie głównej gazeta.pl (co zabiło nam pierwszy serwer ;) ) czy też w gazecie Fakty i Mity.

AK74 – Macie grę. Co dalej? Będziecie na podstawie jej silnika budowali kolejne podobne gry czy raczej rozwijali „Parafię”?

AP – Najpierw musimy wdrożyć wszystkie moduły jakie zostały zaprojektowane gdyż naszym priorytetem jest systematyczny rozwój gry. Z ogromną niecierpliwością czekamy na zmiany w wolnym rynku i wprowadzenie wszystkich zmian i nowości jakie są w naszym pliku TODO. Wiemy, że nasi Gracze czekają na możliwość tworzenia sojuszy i mamy nadzieję, że nastąpi to szybciej niż może się wydawać. I kiedy gra będzie gotowa w 90% wtedy mamy zamiar uruchomić kolejną. Tematyka jest już określona, domena czeka.

AK74 – Plany na najbliższy rok?

AP – Rozwój, rozwój, rozwój i jeszcze raz rozwój. Chcemy aby gra żyła. Aby stawała się coraz bardziej popularna. Aby była zauważona i Gracze czerpali przyjemność z gry. To jest najważniejsze, gdyż gra jest właśnie dla nich.

Zapisz się do mojego newslettera

Raz w tygodniu wyślę Ci wyselekcjowane informacje ze świata: technologii, biznesu i mediów. Jeśli interesujesz się startupami, dronami, drukiem 3D, EV, VR, AI, AR, video czy bitcoinami to witaj w domu.

Obiecuję - zero spamu tylko samo "mięcho"!

Wahasz się? Dostaniesz też za darmo w PDFie komiks "Strange Years" stworzony przez Michała "Śledzia" Śledzińskiego!




Dziękuje, nie chcę